×

Как работи NewPay?


Когато плащате с NewPay, всъщност NewPay плаща поръчката ви вместо вас. Вие я получавате и разполагате с три начина да я платите към тях:



Изберете NewPay като начин на плащане при завършване на поръчката си и следвайте стъпките.

Знаем, че менструалните дни не са сред най-приятните в живота на жените, но за жалост не само с тях се изчерпват месечните ни неразположения. Дните преди тях за не малко жени също могат да бъдат достатъчно неприятни и изнервящи, до толкова, че да потърсим помощ, за да се справим по-лесно с тях.

Предменструалният синдром (ПМС) е набор от физически, психологически и поведенчески симптоми, които обикновено се появяват през втората половина на менструалния цикъл, между овулацията и началото на менструацията. Тези симптоми нарушават ежедневието на много жени, като най-често включват главоболие, тъпа коремна болка, промени в настроението, раздразнителност, повишена чувствителност на гърдите, прекомерна умора и желание за храна.

Възможно ли е да ги сведем до минимум или дори да ги елиминираме напълно? Разберете сега.

Като за начало е важно да отбележим, че не всички жени изпитват предменструални симптоми, а тези, които изпитват, могат да имат различни симптоми от един цикъл до следващ. Освен това симптомите могат да варират по тежест от жена до жена и дори от цикъл до цикъл при една и съща жена.

Причините за ПМС

Менструалният цикъл се управлява от сложна поредица от хормонални взаимодействия, включващи предимно хормоните естроген и прогестерон. Тези хормони варират по време на цикъла и някои жени може да са особено чувствителни към тези промени.

Промените в нивата на естроген и прогестерон могат да причинят симптоми като раздразнителност, депресия, тревожност, умора, главоболие и промени в апетита. По-специално, естрогенът може да повлияе на нивата на серотонина, ключов невротрансмитер, който регулира настроението, съня и ситостта.

Генетични фактори- изследванията показват, че някои жени може да са генетично предразположени към ПМС. Тоест, ако майка ви или сестра ви са страдали от ПМС, възможно е вие ​​също да сте податливи да ги изпитате.

Фактори на околната среда и начина на живот- липсата на достатъчно сън, стресът, лошата диета, липсата на движение и прекомерната употреба на алкохол или кофеин, могат да допринесат за обостряне на симптомите на ПМС.

Как да намалим естествено ПМС?

С помощта на диета

Диетата играе жизненоважна роля за справяне с предменструалните симптоми. Балансираната диета може да облекчи някои симптоми и да помогне за поддържане на стабилно настроение и цялостно благосъстояние през този период. Т.нар. сложни въглехидрати са едни от съюзниците срещу предменструалните симптоми. Това са пълнозърнестите храни, зеленчуците и плодовете, които са от съществено значение за поддържане на стабилни нива на кръвната захар. Колебанията в нивата на кръвната захар, могат да влошат някои предменструални симптоми като промените в настроението и умората. Освен това тези храни са с високо съдържание на фибри, което може да помогне за намаляване на подуването и запека, често свързани с този период.

Постните протеини като пиле, риба, леща и яйца, са друг основен компонент на една полезна диета. Те помагат за стабилизиране на нивата на кръвната захар, поддържат усещането за ситост и намаляват апетита.

Есенциалните мастни киселини, особено омега-3, намиращи се в мазни риби като сьомга, скумрия и сардини, са известни със своите противовъзпалителни свойства. Те могат да помогнат за облекчаване на менструалните болки и да подобрят настроението. Ядките и семената, като лененото семе, също са добър източник на незаменими мастни киселини.

Избягване на определени храни - някои храни могат да влошат предменструалните симптоми. Храните с високо съдържание на сол могат да доведат до задържане на вода и подуване на корема, докато храните с високо съдържание на захар могат да причинят колебания в нивата на кръвната захар, което води до нестабилно настроение и повишен апетит.

С добра хидратация

Хидратацията също е от решаващо значение. Пиенето на достатъчно вода може да помогне за предотвратяване на задържане на вода и подуване на корема, често срещани симптоми на ПМС. Препоръчително е избягването на кофеиновите напитки и алкохола, тъй като те могат да влошат предменструалните симптоми.

С физическа активност и достатъчно сън

Ако се движите повече или спортувате поне три пъти седмично, това се отразява благоприятно не само върху негативните симптоми преди настъпване на меструация, а и на цялостното ви физическо и психическо здраве. Обяснението е свързано с отделянето на ендорфини, които повлияват настроението и раздразнителността. Осигурявайте си задължително и поне 7-8 часа сън.

С растения и билкови чайове

Билките и билковите чайове играят важна роля за облекчаване на ПМС. Активните съставки, които съдържат, взаимодействат с тялото, за да насърчат хормоналния баланс и да намалят възпалението- два ключови фактора за проявата на предменструални симптоми.

Едно от най-често приложимите растения в този случай е лайката. Тази билка е всеизвестна със своите успокояващи и антиспазматични свойства и може да помогне за облекчаване на менструалните спазми. Билковият чай от лайка може да се консумира няколко пъти на ден по време на предменструалния и менструалния период, за да се възползвате от неговите ефекти.

Джинджифилът притежава мощни противовъзпалителни свойства и значително може да помогне за намаляване на възпалението, свързано с предменструални симптоми.

Градинският чай (салвията) може да помогне за регулиране на хормоните и да намали някои предменструални симптоми като горещи вълни и нощно изпотяване. Може да го консумирате един или два пъти на ден под формата на чай.

Резенето (копър) е естествен спазмолитик, който може да ви бъде много полезен при облекчаване на менструални спазми. Знаете, че е препоръчителен дори при бебешки колики, което го прави напълно безопасен. Така че чай от копър може да консумирате редовно по време на предменструалния период.

С помощта на етерични масла

В областта на билколечението, използването на етерични масла се оказва естествено и ефективно решение за облекчаване на ПМС. Тези концентрирани вещества, получени чрез парна дестилация или студено пресоване на растения, имат различни терапевтични свойства. Те могат да допринесат за релаксация на тялото, хормонален баланс и намаляване на спазмите и главоболието. Трябва обаче да се подчертае, че е наложително тези масла да се използват с повишено внимание. Високата им концентрация на активни съставки изисква точно дозиране и стриктно спазване на предпазните мерки при употреба. Освен това някои етерични масла са противопоказани при бременни и кърмещи жени, както и при хора, страдащи от определени патологии. Също така, винаги е препоръчително да се консултирате със здравен специалист, преди да започнете лечение с етерични масла.

Етерично масло от лавандула – много добре действа и може да успокои симптомите на стрес и раздразнителност. Освен това, благодарение на спазмолитичното си действие, може да помогне за облекчаване и на коремни спазми.

Етерично масло от градински чай- известно е със своите балансиращи свойства върху женската хормонална система. Често се препоръчва за намаляване на предменструалните симптоми, като коремна болка, промени в настроението и горещи вълни.

Етерично масло от босилек- с доказани антиспазматични свойства, това масло може да се използва за облекчаване на менструални болки. Също така често се препоръчва за подпомагане на борбата с умората и сънливостта, които могат да възникнат по време на предменструалния период.

За вътрешен и външен прием (масаж на кожата) силно препоръчвано при ПМС е и маслото от вечерна иглика. Използването на това масло допълнително спомага за намаляване на тежестта в корема, главоболието, чувствителността и болката в гърдите, болката в кръста и гърба и др.

С витамини и хранителни добавки

Ежедневният прием на калций, витамин В6, витамин Е, както и на магнизий през втората половина на месечния цикъл, значително облекчава симптомите на ПМС. Магнезият намалява мускулните спазми и промените в настроението. Благодарение на калция коремът не се подува, а спазмите и раздразнителността се редуцират. Витамин В6 е нужен за синтеза на стероидни хормони, сред които са прогестеронът и естрогените. Освен това той участва в производството на невротрансмитерите гама-аминомаслена киселина и серотонин и намалява високите нива на естрогени, които се смятат за една от основните причини за ПМС.

Важно е да споменем, че ефективността на тези храни, витамини, добавки и растения може да варира от една жена на друга в зависимост от нейното тяло и тежестта на нейните предменструални симптоми. Ето защо се препоръчва да се консултирате със здравен специалист, преди да предприемете каквото и да било лечение с билки или добавки за предменструални симптоми. В случаи на наистина тежък ПМС, задължително се обърнете към лекар, за да можете да живеете пълноценно и да се чувствате добре през всичките 30/31 дни от месеца!

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Мая Долапчиева

Казвам се Мая Петрова и съм копирайтър (завършила география и журналистика в СУ ‚,Св. Климент Охридски“).

В последните години се изявявам и като учител, макар и да нямам завършена педагогика.

Имам дългогодишен опит в копирайтинга и съставянето на текстове, които винаги се старая да бъдат интересни, представящи необходимата информация и лесно „смилаеми“. За мен е както работа, така и удоволствие да пиша. Поради тази причина се надявам, че някъде във времето ще мога да се похваля и със собствена книга.

Много обичам децата и съм посветила не малка част от живота си на тях. Имам опит с малчугани на възраст 4-10 години. Обичам да им помагам и да им показвам, че научаването на нови неща може да бъде много интересно и полезно. Покрай тях и дъщеря ми, започнах доста да се интересувам и от здравословно хранене, за което съм писала не веднъж.

Смятам, че тялото ни е храм, който, ако не пазим, бързо ще бъде ‚обсаден‘ от неразположения и болести, от които никой не се нуждае. Вкъщи винаги се старая да приготвям здравословна храна и много рядко прекалявам с вредната такава. З

ащото животът е прекрасен и можем да му се радваме на 100% само, когато сме здрави!

Затова и винаги преди всичко, си пожелавам здраве за мен и близките ми.

Продуктът беше успешно добавен в любими.

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.