Search
Филтрирай по...

Храните, които топят коремните мазнини – 100% успеваемост!

коремни мазниниКакто повечето хора, така може би и вие възприемате мазнините в коремната област само като естетически проблем. Истината обаче е малко по-различна. Резултатите от множество изследвания показват, че коремните мазнини могат да доведат до развитие на хипертония, сърдечно-съдови заболявания и дори – преждевременна смърт!

 

Въпреки тези тъжни факти, българите с наднормено тегло стават все повече. Подходящите упражнения, както и активният начин на живот със сигурност дават положителни резултати по отношение на този проблем. Но съществуват и някои промени в диетата, които биха могли да бъдат от голяма полза за всички, които са по-закръглени в коремната област и ханша.

 

Знаете ли, че…

Освен заради заседналия начин  на живот и лошото хранене, мазнините около корема могат да се трупат и следствие високите нива на хормона кортизол, който се покачва при периоди на силен стрес. Това означава, че дори и да намалите калорийния прием, ако кортизолът ви е висок, може и да не успеете да се справите със заоблените форми.

 

Вижте кои са петте най-важни храни за тънка талия! Редовната им консумация води до категорична промяна в обиколката на талията!

 

Зеле, къдраво зеле, броколи и други кръстоцветни зеленчуци

Кръстоцветните зеленчуци съдържат естествени, силно активни химикали, наречени фитонутриенти. Един от тях – т. нар. Индол-3 Карбинол противодейства на ксеноестрогените – разрушителите на ендокринната система. Ксеноестрогените, определяни като хормоналноактивни вещества, естрогенни ксенобиотици, естрогеноподобни субстанции и др., имитират действието на половите стероидни хормони естроген и ендроген. Ксеноестрогените също така могат да доведат до нарушения в ДНК, туморен растеж, увреждане на клетките. Ефектът на ксеноестрогените зависи от пола, възрастта и репродуктивния цикъл на човека.

Източници на ксеноестрогени могат да бъдат пластмасата, замърсителите на въздуха, пестицидите, хербицидите и дори месото на някои животни, хранени с продукти, съдържащи ксеноестрогени.

 

Ксеноестрогените предизвикват покачването на естроенните нива, което пък от своя страна играе ключова роля в натрупването на коремните мазнини.

 

Увеличената консумация на кръстоцветни зеленчуци повишава нивата на Индол-3 Карбинол, който помага на организма да се защити от вредното въздействие на ксеноестрогените и в частност – образуването на коремни мазнини.

 

Натуралният фитохимикал Индол-3 Карбинол, съдържащ се в зелето и броколите, осигурява мощна антиоксидантна защита срещу увреждането на клетките. Доказано е, че той притежава и антиатерогенни и антиканцерогенни и свойства. Индол-3 Карбинол повлиява благоприятно естрогенния метаболизъм и потиска G1 фазата на репродуктивните ракови клетки.

 

Индол-3 Карбинол спомага за постигането на здравословен хормонален баланс, спомага за детоксикацията на черния дроб и регулира телесното тегло.

 

Авокадо

 

Авокадото е източник на много полезни мазнини, за които вече сме говорили колко важни са за човешкото здраве. Мазнините в състава на авокадото спомагат за намаляване желанието за рафинирани, сладки и тестени храни, което естествено ще повлияе и върху теглото ви.

 

Авокадото е източник и на вещества, които балансират нивата на хормоните, които отговарят за апетита. Това означава, че редовната консумация на авокадо ще ви бъде от изключителна полза в контрола върху апетита.

 

Фибрите и витамините в състава на авокадото пък, гарантират че ще си набавите много от така ценните за тялото вещества, които са от ключово значение, особено ако се придържате към по-сбит хранителен режим.

 

 

 

Леща

 

Лещата е източник на несмилаеми фибри, наречени резистентни нишестета. Резистентните нишестета спомагат за поддържане чувството за ситост и горенето на излишните мазнини. Този тип нишестета се съдържат и в други зърнени и бобови храни, в бананите, нахута, картофите и др. Резистентните нишестета не се смилат в тънките черва. Те преминават непреработени през целия храносмилателен тракт.

 

Проучванията показват, че резистентните нишестета (несмилаеми фибри) не биват складирани като мазнини, както други видове нишесте. Те подобряват храносмилането и също намаляват апетита.

 

Киви

 

Съставът на кивито е много богат на естествен витамин С. Всеки един плод киви съдържа повече от необходимата за човека дневна доза киви! Витамин С помага на тялото да образува метаболит, наречен карнитин, който от своя страна участва в горенето на мазнини.

 

Резултатите от едно интересно проучване на специалисти от Аризона дори показва, че витамин С увеличава капац итета на организма да изгаря мазнини цели четири пъти!

 

Зелен чай

 

Множество изследвания са доказали, че катехините в зеления чай подобряват спососбността на тялото да изгаря мазнините. 2-3 чаши зелен чай дневно могат да направят много в това отношение.

 

Вкусът на зеления чай обаче, е неприятен за доста хора. Ако и вие сте от тях, добре е да знаете, че ефектът ще бъде същия, ако приемате зелен чай под формата на качествена хранителна добавка.

 

 

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top