×

Как работи NewPay?


Когато плащате с NewPay, всъщност NewPay плаща поръчката ви вместо вас. Вие я получавате и разполагате с три начина да я платите към тях:



Изберете NewPay като начин на плащане при завършване на поръчката си и следвайте стъпките.

Флотационната терапия e сравнително ново и много интересно изживяване, което можем да си позволим. Наричана е още сензорна изолация или изолационен резервоар. Към днешна дата започва да набира все по-голяма популярност като отличен метод за релаксация. Това преживяване предлага не една и две терапевтични ползи както за тялото, така и за ума. Процедурата води до незабавна релаксация с дълготраен ефект- един час се равнява на 4 часа сън. Позволете ни да ни разкажем повече.

На английски терминът е float или floating и в буквален превод означава задържам се на повърхността на водата. Началото се поставя още в далечната 1960 година, когато американският учен и изследовател Джон Лили след множество опити в тази насока, открива теорията си за флотационната терапия в капсула или басейн, пълни с разтвор на епсомова сол (магнезиев сулфат), чиято температура е близка до телесната и прави заключение, че само за няколко минути, тялото подложено на въздействието от флотацията, достига до такава степен на дълбоко отпускане, която може да се постигне само при дълбока медитация. Няколко години по късно НАСА използват флотацията за стимулации на състояние на безтегловност и изолация за космическите си изследвания.

Как ни действа „флотацията“?

Плаването е доказан метод, който насърчава благосъстоянието на тялото и ума. Чрез усещането за безтегловност и свойствата на английската сол, се облекчава физическата болка. Чрез намаляване на стреса и безпокойството и насърчаване на дълбока релаксация, се подобрява психичното здраве.

Намален стрес и безпокойство

Флотационната терапия, произхождаща от научно установена техника, известна като рестриктивна сензорна изолация (RSI), демонстрира впечатляваща ефективност при намаляване на стреса и безпокойството. Сред различните налични уелнес подходи, тази неинвазивна практика се откроява, осигурявайки значително успокояване на претоварения ум на съвременния човек.

По време на сесия с флотационна терапия, човек се носи спокойно във воден разтвор, наситен с английска сол в камера, която е специално проектирана да минимизира външните стимули. Това преживяване имитира липсата на гравитация и предлага почти ембрионално усещане за плаване в празнота.

Биохимични ефекти

Научно казано, процесът на плуване предизвиква реакция на дълбока релаксация в тялото, произтичаща от удължаването на алфа вълната (фазата на релаксация на мозъка) и увеличаването на тета вълната (маркираща състоянието на дълбока медитация). В допълнение, има намаляване на кортизола- хормонът на стреса. Тази техника насърчава още освобождаването на ендорфини, което често се преживява като несравнимо усещане за благополучие. Ограничаването на постоянната атака на сетивните стимули, води до форма на умствена почивка, която рядко се среща в нашето забързано ежедневие.

Флотацията и научното изследване на тревожността

Научните изследвания са установили, че хората, страдащи от генерализирана тревожност, са показали значително подобрение след сесии с флотационна терапия. Тази практика е ефективна и за тези, изправени пред стресови или травматични ситуации, осигурявайки им така необходимата почивка от интензивността на техните чувства.

Стимулиране на кръвообращението

Друго, което задължително трябва да споменем при флотационната терапия, е нейното значително въздействие върху кръвообращението. Доброто кръвообращение допринася за храненето на клетките, елиминирането на метаболитните отпадъци и поддържането на телесната температура. Когато тялото плува в солена вода с температура на кожата, то навлиза в състояние на дълбока релаксация. Мускулите се отпускат и напрежението намалява, което води до разширяване на кръвоносните съдове (феномен, известен като вазодилатация). Тази вазодилатация насърчава увеличен приток на кръв към телесните тъкани, улеснявайки доставянето на кислород и основни хранителни вещества. Този процес спомага и за пречистване на системата чрез премахване на натрупаните токсини.

Тук трябва да споменем и факта, че оптималното кръвообращение може да има положителен ефект върху кожата. В този смисъл може да насърчи по-сияен тен, което се дължи на увеличеното снабдяване на клетките на кожата с кислород и основни хранителни вещества. Освен това се предполага, че подобреното кръвообращение може да помогне в борбата с кожни заболявания като акне, екзема и псориазис.

Облекчаване на болки в ставите и мускулите

Добре известно е, че флотационната терапия осигурява ефективно облекчаване на болки в мускулите и ставите. Обяснението идва от там, че безтегловната среда по време на тази терапия, значително намалява натиска върху мускулите и ставите. Това осигурява значително облекчение, особено за хора с хронични заболявания като артрит и фибромиалгия (заболяване, при което се изпитват мускулни и ставни болки, придружени с хронична умора).

Проучване от 2018 г. установява, че флотацията има ефективност при намаляване на мускулно-скелетната болка сред медицинския персонал. Резултатите показват, че този терапевтичен подход може да има по-широко приложение при лечението на хронична болка.

Подобряване качеството на съня

Разстройството на съня е често срещано състояние, което може сериозно да засегне много аспекти от ежедневието. За щастие, флотационната терапия може да бъде решението, което много изследователи и здравни експерти препоръчват за подобряване качеството на съня. Сензорната депривация, свързана с флотационната терапия, създава идеална среда за насърчаване на дълбока релаксация. Изследователите са забелязали, че плуването в среда без разсейване, води до увеличаване на производството на хормона на съня мелатонин, насърчавайки по-добро качество на съня. Чрез регулиране на производството на мелатонин, плуването може да помогне за нулиране на вътрешния биологичен часовник на тялото, осигурявайки полезно действие за тези, които страдат от безсъние или джет лаг (джет лаг е временно разстройство на съня, което се появява, когато пресичате часови зони твърде бързо и вътрешният ви часовник не може да се пренастрои). Флоатационната терапия осигурява усещане за почивка и релаксация, което може да помогне за намаляване на общата умора и подобряване на енергийните нива.

Различни научни изследвания потвърждават тези твърдения. В проучване от 2018 г., например, участниците, които са използвали флотационна терапия в продължение на седем седмици, съобщават за значително подобрение в качеството на съня си, повишена енергия и намалена умора.

Естественият процес на плаване, стимулиран от флотационната терапия, има дълбок ефект върху качеството на съня. Чрез ефектите на мозъчна и физическа релаксация, както и насърчаването на по-дълбок, по-спокоен сън, флотационната терапия има потенциала да се превърне в ценен инструмент при лечението на нарушения на съня.

Ролята на магнезия

Друг съществен елемент в това уравнение е магнезият- минерал, присъстващ в големи количества в солената вода на флотационните кутии. Трансдермалната абсорбция на магнезий е доказано ефективен метод за компенсиране на дефицита на магнезий в организма, често свързан с болки в мускулите и ставите. Баня с английска сол, богата на магнезиев сулфат, се използва от древни времена за облекчаване на болка и възпаление. Релаксиращият ефект на флотационната терапия добавя допълнителна полза. Усещането за дълбока релаксация може да помогне за намаляване на излишното мускулно напрежение, често свързано с хронична болка.

Флотационната терапия е неинвазивно и естествено решение, което както вече казахме, набира все по-голяма популярност и което със сигурност може да ви помогне, но не и да ви навреди. Неговата ефективност и ползи са доказани от множество научни изследвания, което го прави интересен метод, различен от конвенционалните методи, за справяне с болката. Флотационната терапия е подходяща за хора с мигрена, задръжка на течности, с оттичащи крака и мускулни схващания. Въпреки това е важно да се отбележи, че всеки индивид е уникален и резултатите могат да варират от един човек до друг. И все пак- ако обичате водата и плаването ви звучи отпускащо, можете поне да опитате, защото проучванията са обещаващи.

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Мая Долапчиева

Казвам се Мая Петрова и съм копирайтър (завършила география и журналистика в СУ ‚,Св. Климент Охридски“).

В последните години се изявявам и като учител, макар и да нямам завършена педагогика.

Имам дългогодишен опит в копирайтинга и съставянето на текстове, които винаги се старая да бъдат интересни, представящи необходимата информация и лесно „смилаеми“. За мен е както работа, така и удоволствие да пиша. Поради тази причина се надявам, че някъде във времето ще мога да се похваля и със собствена книга.

Много обичам децата и съм посветила не малка част от живота си на тях. Имам опит с малчугани на възраст 4-10 години. Обичам да им помагам и да им показвам, че научаването на нови неща може да бъде много интересно и полезно. Покрай тях и дъщеря ми, започнах доста да се интересувам и от здравословно хранене, за което съм писала не веднъж.

Смятам, че тялото ни е храм, който, ако не пазим, бързо ще бъде ‚обсаден‘ от неразположения и болести, от които никой не се нуждае. Вкъщи винаги се старая да приготвям здравословна храна и много рядко прекалявам с вредната такава. З

ащото животът е прекрасен и можем да му се радваме на 100% само, когато сме здрави!

Затова и винаги преди всичко, си пожелавам здраве за мен и близките ми.

Продуктът беше успешно добавен в любими.

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.