×

Как работи NewPay?


Когато плащате с NewPay, всъщност NewPay плаща поръчката ви вместо вас. Вие я получавате и разполагате с три начина да я платите към тях:



Изберете NewPay като начин на плащане при завършване на поръчката си и следвайте стъпките.

Децата са уязвима група от населението поради физическата и психологическата си незрелост, както и поради факта, че са зависими от възрастните за грижи и средства. Пандемията от Ковид-19 промени всички сфери на социалния ни живот. Примери за това са периодичното затваряне на училищата и обучение online, работа от вкъщи и социално дистанциране. Всички тези промени се отразиха особено тежко на психиката на децата. Все повече деца страдат от психологични проблеми. Резултатите от редица научни проучвания показват, че процентът на деца страдащи от тревожност и депресия се е удвоил в сравнение с предпандемичния период.

В днешно време едно от всеки 4 деца страда от депресивни симптоми и едно от всеки 5 - от тревожност.

Защо все повече деца развиват психологични проблеми

Децата имат нужда да прекарват време със свои връстници. Тази физическа комуникация е изключително важна за изграждането и практикуването на социални умения. Сега виждаме какво се случва, когато децата не могат да общуват физически с приятелите и съучениците си. Децата прекарват дълги часове пред компютърния екран във виртуална класна стая или играейки компютърни игри, заседяват се и обездвижват.

Някои деца могат да изпитат тъга и объркване, когато възрастен или друго дете се отдръпне от тях (като мярка за дистанциране). Носенето на маска не позволява на децата да четат добре езика на тялото -усмивка или друго изражение. Децата много лесно попиват чувството на страх, несигурност и тревога, изпитвани от техните родители. Те са също дълбоко афектирани от болестта и загубата на близки.

При различните деца симптомите на стрес, тревожност или депресия могат да се проявят различно. Но има и общи симптоми, които се срещат при почти всички деца от една възрастова група и които ние, родителите, трябва да забележим навреме.

Симптоми при стрес, тревожност и депресия в детската възраст:

При малки деца (до 6 години)

  • Плач, стряскане, трудно успокояване, раздразнителност, постоянно мърдане;
  • Трудно заспиване и често събуждане през нощта;
  • Проблеми с храненето, гадене, повръщане, констипация или диария, ново появила се коремна болка;
  • Тревожност при разделяне с член на семейството, вкопчване, страх от излизане навън;
  • Удряне на други хора, хапане, тръшкане и по-чести детски истерични пристъпи;
  • Напикаване при деца, приучени към гърне;
  • Агресивно поведение.


При по-големи деца (над 6 години) и тийнейджъри

  • Загуба на интерес към активности, които са били интересни или любими на детето. Например дете, което е обичало музика, не желае да взима повече уроци;
  • Промени в настроението, честа раздразнителност, конфликти с приятели и в семейството, гняв или чувство на безнадеждност;
  • Изолиране, не желае повече да комуникира с приятелите си чрез различните медии;
  • Трудно заспиване, невъзможност за продължителен сън или прекалено много сън;
  • Загуба на интерес към училищни занимания и подготовка, намаление на успеха;
  • Трудности с концентриране, запаметяване и мислене;
  • Занемарена лична хигиена;
  • Злоупотреба с алкохол, пушене или наркотици;
  • Суицидни мисли и идеи.

При установяване на симптоми, сигнализиращи по-сериозни проблеми ,консултацията с лекар и детски психиатър е наложителна. При наличие на суицидни мисли и идеи консултацията става спешна и неотложна.

Как можем да помогнем на децата си да се справят с тревожността и стреса

  • Винаги и при всички обстоятелства, децата трябва да знаят, че ние винаги ще ги подкрепим и че могат да разчитат на нас. Необходимо е да го казваме на децата си и ако сме го приели досега за даденост и не сме го правили, никога не е късно да започнем.
  • Да бъдем добри слушатели.. Децата виждат света по различен начин от възрастните. Те могат да имат неоправдани страхове, тайни светове и мисли. Поканете детето да сподели усещанията си. Слушайки детето си ще ни помогне да го опознаем и разберем тревогите му.
  • Организирани срещи с приятелите на детето в безопасна среда. Да дадем възможност на децата да бъдат с връстниците си, със спазване на необходимите противоепидемични мерки.
  • Дискутиране на проблемите с други родители. Това, което се случва на нас се случва и на много други хора и разговорите с други родители ще ни подкрепи и помогне да не се чувстваме сами.
  • Поднасяне на разнообразна храна, с наблягане на зеленчуци и избягване на захар и захарни изделия. Не позволявайте на детето си да гледа телевизия поне 1 час преди лягане. Планирайте ежедневно спортуване - 45 минути от ходене, бягане, спортни игри или каквото друго детето обича, важното е да се движи и препоръчително да е в парк или озеленени място.
  • Включване на добавки на билкова основа при неспокоен сън, тревожност, липса на концентрация и лека депресия.

Ние препоръчваме Kids Cool, Calm & Collected на Nature’s Way. Вкусните желирани таблетки, които децата обичат, успокояват нежно, подобряват съня и концентрацията при деца над 8 години. Таблетките съдържат прецизно дозирани съставки (Вит.B6, магнезий, екстракти от маточина и пасифлора, L-теанин). Регулират функцията на нервната система и подпомагат децата ни в периодите на стрес.

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Д-р Камелия  Каменова

Обща медицина, Магистър Обществено здраве. Практикува холистична и превантивна медицина. Интереси в областите на природо-лечение, психология и медитация.

Продуктът беше успешно добавен в любими.

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.