- Мая Долапчиева
- Новини
- 0 коментари
- Тагове: хранителни добавки
Световна тенденция и особено след пандемията е хората да са все по-загрижени за здравето си и то по начин, който не ги сблъсква с лекарства. Добавките са алтернатива, която става все по-печеливша- както за световните пазари, така и за самите хора. Последните новини от света на добавките т.е. от октомври месец тази година, показват следното. Оказва се, че най-много се купуват добавки, свързани с хидратацията и работоспособността- увеличаването на енергията. Добавките за здравето на храносмилането също са все по-напред в класацията. Като цяло купувачите търсят добавки, които решават проблеми сравнително бързо и имат видим ефект. Да останат активни остава нарастващ приоритет за потребителите през целия им живот. Повишеният фокус върху продължителността на здравето, а не върху продължителността на живота, ще продължи да привлича нови потребители от всички възрасти и да стимулира този тип продукти за години напред.
Сред най-бързо развиващите се функционални съставки са коренът от цвекло, с 62,8% ръст на продажбите- той поддържа производителността и напоследък беше рекламиран за поддържане на кръвното налягане. След него са омега-3 мастните киселини, които поддържат здравето на мозъка и сърцето. Ашвагандата, която споменахме и в предишната ни статия, е на трето място. Ензимът лактаза отбелязва 7,8% растеж- особено ефективен за добро храносмилане. Освен пробиотиците, потребителите продължават да търсят допълнителна подкрепа за здравето на червата.
Интересен факт е, че докато повечето витамини и минерали изостават в продажбите в сравнение с преди година, подкатегорията минерали е нараснала с 5,2%. В рамките на хомеопатичните лекарства растежът идва от хомеопатичните единични продукти.
Добавките в рамките на фокуса върху здравето на жените са отбелязали общ спад от 2,1%, но няколко ключови добавки все още служат като акценти в растежа: храносмилателно здраве- 27,2%; репродуктивни- 4,5%; пикочни пътища- 3,8%; и здравето на костите- 3,2%. Въпреки че добавките, свързани с менопаузата, продължават да отбелязват спад в употребата им, ние сме свидетели на продължаващ интерес към тези продукти онлайн, независимо дали става въпрос за търсене в Google или увеличаване на статиите, написани по темата. Формулите за контрол на теглото отбелязаха скромен спад от 1,9%.
Не е изненадващо, че хидратиращите и електролитните продукти често отбелязват най-големия си дял от продажбите в долари през най-горещите месеци на годината, когато повече потребители спортуват на открито и се опитват да победят жегата. Въпреки това, хидратацията и електролитите са отбелязали ръст над 50% дори през някои по-хладни месеци. Това е така, защото през последните години хидратиращите продукти се разглеждат и като необходимост не само в спорта, а и по време на екскурзии, преходи и т.н.
И накрая няма как да не споменем силата на социалните медии, особено на TikTok, дори когато говорим за здравни тенденции. Само тази година вече видяхме берберин да премине пътя от популярна тема на TikTok до медийни репортажи и увеличени продажби. Цялостното здраве на червата също е популярна тема във влиятелната социална медийна платформа.
Прочети още
Коментари (0)
Нов коментар