×

Как работи NewPay?


Когато плащате с NewPay, всъщност NewPay плаща поръчката ви вместо вас. Вие я получавате и разполагате с три начина да я платите към тях:



Изберете NewPay като начин на плащане при завършване на поръчката си и следвайте стъпките.

Хранителните тенденции обикновено се задържат в период от 5-10 години, като ту се засилват, ту затихват или пък се сливат с нови тенденции. През последните години наблюдаваме известен възход на веган храните, но дали той ще е определящ за 2024 година?

Сред водещите тенденции в индустрията за храни и напитки през следващата година, отново остава устойчивостта. Тя включва не само отговорно снабдяване със суровини и материали, но също и насочване на вниманието към биоразградими опаковки, намаляване на хранителните отпадъци и т.н.

През 2024 година се очаква някои съставки да се сдобият с много по-голяма слава в сравнение с тази година. Как ще се случи това?

С помощта на социалните медии и на специализираните здравни твърдения основно. Знаем колко е важна тяхната функция. Друга тенденция, която вече споменахме, е опазването на природата. Като номер три в тенденциите пък се оформя приоритетът на превенцията, следван от предпочитанията към храните на растителна основа.

Нови изследвания показват, че въпреки високата инфлация на цените на храните, твърденията за природосъобразност, както и ползите за здравето, все по-често ще вдъхновяват хората и ще ги карат да харчат повече за здравето си през 2024 г. Лу Ан Уилямс, директор за глобални прозрения в Innova Market Insights, казва, че иновациите в растителните протеини са все още в начален стадий, но и че потребителските проучвания показват, че се търсят все повече достъпни продукти, които подобряват здравето.

За много семейства с купуването на храната, от която се нуждаят ежедневно на цена, която могат да си позволят, приключва всичко. Въпреки това обаче, проучванията на Innova Market Insights сред потребителите и продуктите, които купуват, сочат, че и други съображения влизат в действие. Например, една трета от анкетираните потребители казват, че реагират положително на определени ключови съставки. Те все още са нащрек за любимите си съставки, въпреки продължаващия финансов натиск. 42% от потребителите заявяват, че протеинът е най-важната съставка, докато основните ястия, съдържащи гъби (или специфични видове гъби), са нараснали с 12% на годишна база между 2018 г. и 2023 г.

В последните 15 години се говори постоянно за „чист етикет“ и фокусът е основно върху съставките, които трябва да бъдат изключени от храната

Именно това накара потребителите да мислят много за съставките и то не само за съставките в храната, а и за тези в продуктите за лична хигиена. Витамините A, C и E са едни от най-добрите примери, които се търсят не само за имунитет, а и за здравето на кожата.

Опазването на природата е друга тема, която все по-силно вълнува хората. От регенеративното и органичното земеделие до условията за отглеждане на добитъка- всички тези аспекти навлизат и ще навлизат все повече в живота на хората през 2024 година.

И въпреки че благосъстоянието на планетата съвсем наскоро измести личното благосъстояние като приоритет, опасенията за здравето на всеки един от нас винаги са тук. Над една трета от потребителите казват, че искат да бъдат проактивни за поддържането на доброто им здраве. Точно тук идва и следващата тенденция, а именно превенцията. Много потребители сега въвеждат подхода „превенцията е по-добра от лечението“ при покупките на хранителни продукти. И така неусетно преминаваме към следващата тендеция- растителната храна. Алтернативните вегански или вегетариански версии, като лазаня от леща, например, са все по-предпочитани, а и нека не забравяме, че растителната храна спестява от времето за готвене. 2024 година носи със себе си едно много интересно послание към марките и търговците на дребно и то е, че докато някои потребители изобщо не ядат месо, много други са щастливи да ядат все по-малко от него. По целия свят изследвания измерват 8% годишен ръст на готовите ястия и гарнитури на растителна основа между 2020 г. и 2023 г. Твърде много новинарски заглавия са съсредоточени върху битките, през които минават бургерите на растителна основа в САЩ. Една от най-лесните храни за закупуване в САЩ е хамбургерът. И колкото и неустоим да остава той, вегетарианските му здрвословни версии също жънат успехи. Дори хората, които обичат да ядат месо, все повече се задоволяват с вегетариански версии на любимите си ястия.

Друга област, в която производителите на храни могат да постигнат привлекателен баланс, е местното снабдяване. Включването на ясно идентифицирани съставки от конкретен регион в рецепти от цял ​​свят, дава възможност за местна гордост. Така традиционните местни менюта имат възможността да станат световно известни. Две трети от потребителите казват, че са отворени да опитат нова световна кухня.

Това са основните водещи тенденции за предстоящата 2024 г. Ако искате да научите и още за тях, четете нашите новини, в които ще ви запознаваме с много новости, идеи и любопитни факти от света на храните, напитките, билките и добавките. Защото здравето ни е най-ценното, което притежаваме и за което трябва да се грижим ежедневно. 

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Мая Долапчиева

Казвам се Мая Долапчиева и съм копирайтър (завършила география и журналистика в СУ ‚,Св. Климент Охридски“).

В последните години се изявявам и като учител, макар и да нямам завършена педагогика.

Имам дългогодишен опит в копирайтинга и съставянето на текстове, които винаги се старая да бъдат интересни, представящи необходимата информация и лесно „смилаеми“. За мен е както работа, така и удоволствие да пиша. Поради тази причина се надявам, че някъде във времето ще мога да се похваля и със собствена книга.

Много обичам децата и съм посветила не малка част от живота си на тях. Имам опит с малчугани на възраст 4-10 години. Обичам да им помагам и да им показвам, че научаването на нови неща може да бъде много интересно и полезно. Покрай тях и дъщеря ми, започнах доста да се интересувам и от здравословно хранене, за което съм писала не веднъж.

Смятам, че тялото ни е храм, който, ако не пазим, бързо ще бъде ‚обсаден‘ от неразположения и болести, от които никой не се нуждае. Вкъщи винаги се старая да приготвям здравословна храна и много рядко прекалявам с вредната такава. З

ащото животът е прекрасен и можем да му се радваме на 100% само, когато сме здрави!

Затова и винаги преди всичко, си пожелавам здраве за мен и близките ми.

Продуктът беше успешно добавен в любими.