- Мая Долапчиева
- Новини
- 0 коментари
- Тагове: хранителни добавки
Хранителните добавки за все повече хора вече са стока от първа необходимост. В последните години наблюдаваме значително увеличение на пазара на хранителни добавки по цял свят. Хората купуват все повече и по-често хранителни добавки с идеята да бъдат по-здрави или пък да постигант по-добри спортни резултати. А защо не и двете!?
Данните от средата на тази година са малко по-различни. Те показват, че се наблюдава цялостен спад в темповете на растеж на продажбите. Продажбите са спаднали до 1,9%, за да достигнат 61 милиарда долара през 2022 г., което, коригирано с инфлацията, е отрицателен растеж. Все пак прогнозираният размер на пазара за хранителни добавки за 2023 г. е с 1,5 милиарда долара по-висок от това, което NBJ (Nutrition Business Journal) очакваше преди избухването на COVID-19, така че тласъкът на пандемията все още не се изравнява с прогнозите преди COVID.
Сред изненадващите спадове, когато става дума за определени пазарни сегменти, е спадът в ръста на продажбите до 5,7% при електронната търговия. От друга страна това е очаквано, тъй като след пандемията потребителите се връщат към традиционната практика. През 2020 г. електронната търговия отбелязва ръст от около 90%. Друг изненадващ спад има в категорията билки и ботанически продукти -2% спад в продажбите.
Спортното хранене е пазар, който все още показва растеж, но тук е трудно да се определят границите между продуктите, които се купуват от професионалните спортисти и тези, които предпочитат хората, които се занимават за здраве и развлечение със спорт. Очаква се пазарният сегмент да нарасне със 7,6%, като се увеличи с над 27 милиарда долара, за да достигне приблизително 90,5 милиарда долара през 2026 г.
Гъбите бяха една от най-предпочитаните добавки през 2022 г. с впечатляващия ръст от 19%, като се очаква тук продажбите да нараснат още повече. Кратък поглед към това, което движи този бърз растеж- 70% от анкетираните потребители посочват, че са приемали добавки от гъби за общо здраве, 64% за имунно здраве и стрес, 54% за психично здраве и 45% за мозъчно здраве. Потребителите са най-склонни да добавят гъби към протеинови шейкове и закуски или към смутита (близо 50%), да ги приемат в сутрешното си кафе (48%), да ги добавят към солени ястия (43%), да ги приемат на капсули или като хранителна добавка (40%).
Въпреки спада при билките и растенията, една от билките, която се очаква да запази своя двуцифрен растеж до края на 2023 г., е ашваганда. В анкета, проведена в края на 2022 година, 40% от потребителите казват, че са чували и са запознати с нея, докато останалите или никога не са чували за нея (31%), или са чували за нея, но не знаят нищо за нея (29%).
След ашваганда се очаква и стандартизираните екстракти от шафран като Affron да продължат да увеличават популярността си със своите ползи за настроението и психичното здраве.
Магнезиевите добавки също стават все по-популярни. В много страни, като САЩ например, почти половината от населението не получава и половината от дневния прием на магнезий.
NMN (никотиномид мононуклеотид), който е форма на витамин B3 е една от най-добрите добавки през настоящата година.
Пазарните данни показват, че протеиновите прахове и аминокиселините са един от най-бързо развиващите се сектори. Протеинът в комбинация с колаген е най-популярната опция за протеинова добавка, но като цяло хората купуват и доста други източници на протеин- веган протеин, суроватъчен, казеин и яйчен протеин.
Що се отнася до пазарите, специфични за състоянието, добавките са най-предпочитани при борба със стреса, енергията или липсата на енергия, теглото, съня/безсънието, настроението и при настинка, грип, занижен имунитет. Въпреки че добавките за настроение и психично здраве отбелязаха рязък спад от 31% през 2020 г. до отрицателен растеж през 2022 г., той вече се възстановява и вероятно ще нарасне до 4% през 2026 г. Здравните продукти за жени имат добра перспектива и се очаква да изпитат ръст с около 2,2% до 2026 г. Продуктовите иновации, кампаниите за информираност на потребителите около менопаузата и хормоналното/вагиналното здраве изглежда са значителни двигатели на пазара.
Прочети още
Коментари (0)
Нов коментар