×

Как работи NewPay?


Когато плащате с NewPay, всъщност NewPay плаща поръчката ви вместо вас. Вие я получавате и разполагате с три начина да я платите към тях:



Изберете NewPay като начин на плащане при завършване на поръчката си и следвайте стъпките.

Хранителните добавки за все повече хора вече са стока от първа необходимост. В последните години наблюдаваме значително увеличение на пазара на хранителни добавки по цял свят. Хората купуват все повече и по-често хранителни добавки с идеята да бъдат по-здрави или пък да постигант по-добри спортни резултати. А защо не и двете!?


Данните от средата на тази година са малко по-различни. Те показват, че се наблюдава цялостен спад в темповете на растеж на продажбите. Продажбите са спаднали до 1,9%, за да достигнат 61 милиарда долара през 2022 г., което, коригирано с инфлацията, е отрицателен растеж. Все пак прогнозираният размер на пазара за хранителни добавки за 2023 г. е с 1,5 милиарда долара по-висок от това, което NBJ (Nutrition Business Journal) очакваше преди избухването на COVID-19, така че тласъкът на пандемията все още не се изравнява с прогнозите преди COVID.

Сред изненадващите спадове, когато става дума за определени пазарни сегменти, е спадът в ръста на продажбите до 5,7% при електронната търговия. От друга страна това е очаквано, тъй като след пандемията потребителите се връщат към традиционната практика. През 2020 г. електронната търговия отбелязва ръст от около 90%. Друг изненадващ спад има в категорията билки и ботанически продукти -2% спад в продажбите.

Спортното хранене е пазар, който все още показва растеж, но тук е трудно да се определят границите между продуктите, които се купуват от професионалните спортисти и тези, които предпочитат хората, които се занимават за здраве и развлечение със спорт. Очаква се пазарният сегмент да нарасне със 7,6%, като се увеличи с над 27 милиарда долара, за да достигне приблизително 90,5 милиарда долара през 2026 г.

Гъбите бяха една от най-предпочитаните добавки през 2022 г. с впечатляващия ръст от 19%, като се очаква тук продажбите да нараснат още повече. Кратък поглед към това, което движи този бърз растеж- 70% от анкетираните потребители посочват, че са приемали добавки от гъби за общо здраве, 64% за имунно здраве и стрес, 54% за психично здраве и 45% за мозъчно здраве. Потребителите са най-склонни да добавят гъби към протеинови шейкове и закуски или към смутита (близо 50%), да ги приемат в сутрешното си кафе (48%), да ги добавят към солени ястия (43%), да ги приемат на капсули или като хранителна добавка (40%).

Въпреки спада при билките и растенията, една от билките, която се очаква да запази своя двуцифрен растеж до края на 2023 г., е ашваганда. В анкета, проведена в края на 2022 година, 40% от потребителите казват, че са чували и са запознати с нея, докато останалите или никога не са чували за нея (31%), или са чували за нея, но не знаят нищо за нея (29%).

След ашваганда се очаква и стандартизираните екстракти от шафран като Affron да продължат да увеличават популярността си със своите ползи за настроението и психичното здраве.

Магнезиевите добавки също стават все по-популярни. В много страни, като САЩ например, почти половината от населението не получава и половината от дневния прием на магнезий.

NMN (никотиномид мононуклеотид), който е форма на витамин B3 е една от най-добрите добавки през настоящата година.

Пазарните данни показват, че протеиновите прахове и аминокиселините са един от най-бързо развиващите се сектори. Протеинът в комбинация с колаген е най-популярната опция за протеинова добавка, но като цяло хората купуват и доста други източници на протеин- веган протеин, суроватъчен, казеин и яйчен протеин.

Що се отнася до пазарите, специфични за състоянието, добавките са най-предпочитани при борба със стреса, енергията или липсата на енергия, теглото, съня/безсънието, настроението и при настинка, грип, занижен имунитет. Въпреки че добавките за настроение и психично здраве отбелязаха рязък спад от 31% през 2020 г. до отрицателен растеж през 2022 г., той вече се възстановява и вероятно ще нарасне до 4% през 2026 г. Здравните продукти за жени имат добра перспектива и се очаква да изпитат ръст с около 2,2% до 2026 г. Продуктовите иновации, кампаниите за информираност на потребителите около менопаузата и хормоналното/вагиналното здраве изглежда са значителни двигатели на пазара.

 

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Мая Долапчиева

Казвам се Мая Долапчиева и съм копирайтър (завършила география и журналистика в СУ ‚,Св. Климент Охридски“).

В последните години се изявявам и като учител, макар и да нямам завършена педагогика.

Имам дългогодишен опит в копирайтинга и съставянето на текстове, които винаги се старая да бъдат интересни, представящи необходимата информация и лесно „смилаеми“. За мен е както работа, така и удоволствие да пиша. Поради тази причина се надявам, че някъде във времето ще мога да се похваля и със собствена книга.

Много обичам децата и съм посветила не малка част от живота си на тях. Имам опит с малчугани на възраст 4-10 години. Обичам да им помагам и да им показвам, че научаването на нови неща може да бъде много интересно и полезно. Покрай тях и дъщеря ми, започнах доста да се интересувам и от здравословно хранене, за което съм писала не веднъж.

Смятам, че тялото ни е храм, който, ако не пазим, бързо ще бъде ‚обсаден‘ от неразположения и болести, от които никой не се нуждае. Вкъщи винаги се старая да приготвям здравословна храна и много рядко прекалявам с вредната такава. З

ащото животът е прекрасен и можем да му се радваме на 100% само, когато сме здрави!

Затова и винаги преди всичко, си пожелавам здраве за мен и близките ми.

Продуктът беше успешно добавен в любими.