Search
Филтрирай по...

Как да възстановите щитовидната жлеза и надбъбречните жлези?

Депресия

 

 

Хормоните, които надбъбречните жлези и щитовидната жлеза синтезират са отговорни за оптималното функциониране на тялото. Типичните симптоми при нарушения в дейността биват умора и депресия, напълняване, податливост към настинки, дискомфорт в ставите и мускулите, влошено състояние на косата, рецидивиращи гъбични инфекции и др.

 

Надбъбречните жлези са особено важни за устойчивостта към стреса. Когато обаче те са под непрестанно напрежение, в тялото се активира автоимунен, възпалителен отговор, който е резултат от завишените нива на кортизола. Това от своя страна изтощава щитовидната жлеза и разстройва функциите й.

 

Едни от най-важните за щитовидната жлеза хранителни компоненти са L-тирозинът, йодът и селенът, следвани от магнезий, цинк, В-витамините, както и витамин С. От билковите екстракти са полезни тези от ашваганда, хмел, също и форсколинът. Подхранването на щитовидната жлеза се отразява отлично и на надбъбречните жлези.

 

 

Вижте Thyro Vantage HT™ Тироидна подкрепа – ефикасен комплекс от най-важните билки, витамини и минерали в подкрепа на щитовидната жлеза ТУК!

 

 

Най-важният фактор за поддържане на надбъбречните жлези и щитовидната жлеза, е именно подхранването им с нужните количества хранителни вещества. Независимо дали става въпрос за облекчаване на симптомите при вече настъпили заболявания или просто за поддържане на добрата им форма, то те със сигурност имат нужда от мощна хранителна подкрепа. Но само добрата диета често не стига, нужен е допълнителен прием на витамини, минерали и/или билкови екстракти.

 

 

Вижте натуралната антистрес формула в подкрепа на надбъбречните жлези ТУК!

 

 

Йодът има съществено значение за щитовидните функции, което е причина за добавянето му към солта, която консумираме. Вие можете да страдате от недостига на този елемент и понижена функция, дори да нямате официално поставена диагноза хипотиреоидизъм. Силната умора, депресията, повишеното тегло, податливостта към болести, толкова разпространени днес, много често са резултат от понижена функция. А хроничният стрес и лошото хранене само задълбочават изтощението.

 

Занижената функция може да накара всеки да се чувства слаб и уморен. Тя контролира скоростта, с която организмът преобразува калориите в енергия. Огромният проблем е, че повечето стандартни тестове могат да показват, че всичко е в норма, въпреки че проблем всъщност има. Резултати от статистики показват, че при всяка втора жена и при всеки трети мъж щитовидната жлеза не функционира правилно.

 

През последните трийсетина години количеството йод с храната е намаляло с близо 50%. В същото време излагането на вредни вещества като хлорин, астатин, флуорид, бромин и бромиди, непрекъснато се увеличава. Те заемат йодните рецептори и още повече усложняват състоянието на и без това гладния за йод организъм.

 

Когато щитовидната жлеза работи както трябва, енергията е оптимална, а умората все по-незабележима. Това е така, защото умората е резултат от стреса – а когато човек е под постоянен стрес, не може да мисли ясно. Ако жлезата е добре заредена с йод и L-тирозин, се нервната система и мозъкът се чувстват много по-добре, а поддържането на нормално тегло не е проблем.

 

Надбъбречните жлези произвеждат множество хормони, които отговарят за различни функции в тялото като регулиране на метаболизма, имунната система, кръвното налягане и др. Но освен това надбъбречните жлези произвеждат и стресовите хормони. Ето защо изтощението им води до постоянна умора и общо неразположение, депресия и най-вече – тревожност.

 

Доброто храносмилане също се оказва от ключова важност, тъй като човешкото тяло ще може да преработи храната в енергия по-ефективно, имунната система ще функционира по-добре и слабостта на надбъбречните жлези ще намалее. Ето на надбъбречните жлези са необходими и растителни ензими, пробиотици, адаптогени, под формата на добавки.

 

Стресът предизвиква отговорът на надбъбречните жлези. Той е фактор в  контрола върху апетита, натрупването на коремни мазнини, временни  промени в кръвното налягане. Надбъбречните жлези помагат на тялото да се адаптира към физическия, умствен и емоционален стрес чрез производството на стресовия хормон кортизол. Прекомерният стрес, който е резултат от свръхпроизводство на кортизол в 90% от случаите предизвиква увеличаване на апетита и натрупване на мазнини в абдоминалната област.

 

Стресът лесно може да стане хроничен, особено в случаите когато появата му е предизвикана от травматично събитие. Тогава нивата на кортизола, кръвната захар и апетита трудно могат да се контролират. Най-работещата стратегия за контрол върху кортизола е много сън, допълнителен прием на витамин Д3, магнезий, пробиотици, йод, билките ашваганда и родиола (златен корен), женшен, гъбата рейши, босилек. Задължително е консумацията на кофеин да бъде сведена до минимум – не повече от 1 чашка кафе дневно. Приемът на други стимуланти, включително кола и енергизиращи напитки, е абсолютно забранен.

 

 

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top