Search
Филтрирай по...

“Сбогом” на проблемите със събуждането

“Сбогом” на проблемите със събужданетоДори децата мразят да се събуждат рано сутринта, а те са пълни с енергия и желание за живот. Случвало ли ви се е да не чуете алармата на будилника, а тя да е толкова силна, че може да събуди и мързелива мечка по време на зимния й сън? Много хора стават сутрин объркани, неориентирани и в лошо настроение… На какво се дължи това и защо имате проблеми със събуждането?

Циклите на съня
По време на сън всеки от нас минава през 4 – 6 основни цикъла на съня. Всеки цикъл се състои от 5 фази – преминаващи от лек сън (фаза 1) до много дълбок сън (фаза 4), както и фазата на бързото движение на очите, през което повечето от нас сънуват. Да се събудите, когото сте във фази 3 или 4 е истинско мъчение. Повечето хора се чувстват дезориентирани, не могат да разберат къде се намират и трудно координират движенията си. Според експертите най-дълбокият сън е между 4 ч. и 6 ч. сутринта. Ето защо събуждането по това време е трудно и дори болезнено.

От колко сън се нуждаем?
Ако не може да избегнете факта, че се събуждате прекалено рано (работите в телевизия или като ватман например), най-добре преценете кога трябва да си легнете. Всеки цикъл на съня трае около 90 минути. Това означава, че за да се чувствате бодри и отпочинали имате нужда от поне 7 – 8 часа сън всяка нощ. Ето защо в случай, че ставате към 4 ч. сутринта, най-добре е да сте в леглото около 9 ч. вечерта или дори по-рано. Така организмът ви ще мине през всички фази на съня и ще се събудите бодри и отпочинали.

Как да се събудим?
Нагласете алармата си възможно най-късно. Така няма да се изкушите да заспите отново за 5 – 10 минути, което ще направи събуждането ви още по-трудно.
Не се излежавайте. Ако останете в леглото още няколко минути, тялото ви ще се приготви отново за сън и след това ще се чувствате ужасно.
Не скачайте бързо. Седнете на леглото и протегнете крака. Така кръвното ви ще се регулира и опасността да ви се завие свят е много по-малка.
Дишайте дълбоко. Поемете дълбоко дъх 3 или 4 пъти.
Направете няколко упражнения. Това ще ви помогне да се заредите с енергия и ще посрещнете новия ден с усмивка.

За добър сън Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Мелатонин, 2.5 mg

Валериана, 525 mg

Валериана (корен), 530 mg

Добро настроение, 471 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Маточина (лист), 490 mg

Глог (плод), 510 mg

 

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top