Почти всички сме наясно, че жените сме тези, които много повече се грижим за здравето си- нашето, на мъжете ни, на децата и на родителите ни. Просто така сме устроени. По този повод ви споделяме една тенденция, която напоследък сякаш започва да отшумява. Свързана е със здравните компании, включително много марки добавки и тяхното отношение към дамите в продължение на години- години, в които те пренебрегваха женското съсловие.
Тенденции и истини- 70% от жените по-склонни да купуват добавки, предназначени специално за женското тяло
Фактите показват, че жените контролират разходите за здравеопазване както за себе си, така и за семействата си, но не веднъж те са били принуждавани да се примиряват с хранителни добавки, формулирани за мъже и тествани върху мъже- такива, на които само опаковката и маркетингът са били променени. Едва ли е редно това да се случва, при положение, че жените съставляват половината от населението и са информирани потребители, които са проактивни по отношение на здравето си и са по-отворени от мъжете към алтернативни и допълнителни терапии. А според скорошно проучване на Nutrition Business Journal (NBJ) близо 70% от дамите са по-склонни да купуват формули, предназначени специално за женското тяло. Жените са все по-активни в търсенето на нови добавки, а и индустрията отговаря с решения за облекчаване на симптомите на ПМС и менопаузата, както и за справяне с вагиналното здраве- все състояния, които някога се смятаха за твърде рисковани, за да се обсъждат публично и дори все още подлежат на някои забрани за реклама във Facebook. Интелигентните марки добавки все повече се насочват към жените и техните проблеми, свързани с променливите настроения, много често повлияни от ПМС, психичното здраве и управлението на стреса.
Изборът на жените- мултивитамини, пробиотици и добавки, насочени към женските състояния
Някои категории на пазара за женско здраве отбелязват по-голям напредък от други. Мултивитамините продължават да доминират. Пробиотиците нарастват по-бързо от всяка друга съставка, като вече заемат 6,8% от добавките за общо здраве на жените през тази година. Продуктите, насочени към менопаузата и перименопаузата са нараснали с 4,8% през 2022 г., въпреки че останалата част от индустрията на добавките продължава да тъне в постпандемичен застой. Предвижда се ръст на добавките, насочени към лечение на симптомите на менопаузата, който да достигне 5,6% през 2025 г.
Темите вече не са табу, а добавките са от първа необходимост
Най-хубавото сред всички тези данни е фактът, че все повече известни дами говорят открито за опита си с менопаузата и че стотици инфлуенсъри, представители на новото поколение, проследяват открито цикъла си в TikTok и проблемите, свързани с него. По този начин дори онези марки добавки, които досега пренебрегваха жените, се събуждат и насочват към облекчаване на женските симптоми по време на различните периоди от живота на жените. Защото каквото и да си говорим и както и да се лъжем, жените в това отношение имат нужда от далеч по-голяма подкрепа. Все пак един мъж никога няма да разбере какво е болезнен цикъл, болки по време и след раждане, горещи вълни по време на менопауза и т.н. А една жена трябва да се чувства физически и психически добре, за да бъде истинска жена през всеки един период от живота и- дори, когато бръчките вече не се скриват с нищо, усмивката трябва да е там. Накрая ще споменем и тенденцията за раждане на деца във все по-късна възраст, която върви ръка за ръка с това жената да се чувства по-млада, красива, желана и пълноценна- можеща физически да се справя с всичко до много по-късна възраст.
Пазарът на женско здраве предлага огромни възможности, а жените са все по-отворени към тях. Каква по-хубава новина от тази?
Прочети още
Коментари (0)
Нов коментар