За да приемат новата информация, мозъчните клетки трябва да имат контакт помежду си. Това състояние на възбудимост на клетките, благодарение на което се осъществява предаването на сигнали помежду им, с напредването на възрастта отслабва. Но има храни, които помагат за подобряването на паметта.

Къпини. Те съдържат антиоксиданти и специфични полифеноли, които подобряват възбудимостта на мозъчните клетки и стимулират комуникацията между невроните, според изследване на Университета Тафтс от 2009 година.

Кафе. Консумирането на 3-5 чаши кафе на ден понижава риска от развитие на болестта на Алцхаймер с 65 % в сравнение с хората, които пият по-малко от две чаши. Причината са кофеинът и съдържащите се в напитката антиоксиданти, сочи изследване на финландски учени.

Ябълки. Те, особено кората им, са най-добрият източник на антиоксиданта кверцентин, който предпазва мозъчните клетки от увреждане, смятат учени от Университета Корнъл.

Шоколад. Полифенолите в какаото, които имат свойството да подобряват кръвооросяването на мозъка, намаляват темповете на влошаване на паметта, пишат учени в Journal of Nutrition.

Канела. Учени от Университета на Калифорния в Санта Барбара са открили две вещества в канелата – троатоцианидин и цинамадехид, които деактивират вредните „тау“ протеини, водещи до отмиране на мозъчните клетки.

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Product added to wishlist
Продуктът е добавен за сравнение

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.