Search
Филтрирай по...

9 начина, по които безсънието уврежда здравето ви!

Мелатонин

 

 

Със сигурност и на вас се е случвало да не си доспите – на следващия ден винаги се чувствате разсеяни и раздразнителни. Последиците от дългосрочната загуба на сън обаче, са още по-тежки и сериозно влияят върху много аспекти от живота ви, включително сексуалността, паметта, настроението, та дори способността ви да отслабвате. Предлагаме ви да разберете как точно се отразява липсата на сън на общото здраве, настроението и когнитивните способности!

 

1.Често е в основата на сериозни инциденти и аварии

Пример за това са инцидентът на Тримилния остров, известен още като аварията в АЕЦ „Три майл айлънд“ (28 март, 1979 г.), Чернобилската авария през 1986 г. и др. Загубата на сън също така е в основата на много от инцидентите на пътя, тъй като тя забавя времето за реакция и пречи на рационалното мислене. Статистиката показва още, че безсънието е причина за голяма част от злополуките на работното място.

 

2.Сериозно нарушава когнитивните способности

Сънят играе критична роля в мисленето и ученето. Дефицитът му води до значително намаляване на вниманието, бодростта, концентрацията, способността за вземане на решения и решаване на проблеми.

И не само това – някои от циклите на съня играят важна роля по отношение на спомените. Така че ако редовно ви се случва да не си доспивате, в някакъв момент ще забележите, че вече трудно помните онова, което сте научили предния ден…

 

3.Води до сериозни здравословни проблеми

Хроничната загуба на сън увеличава риска от развитие на сърдечно заболяване, инфаркт, сърдечна недостатъчност, сърдечна аритмия, високо кръвно налягане, инсулт, диабет и др.

Изследванията сочат, че приблизително 90% от хората с безсъние, имат и друг сериозен здравословен проблем.

 

4.Убива сексуалното желание

Установено е, че лишените от сън мъже и жени имат по-ниско либидо и спаднал интерес към секса. При мъжете, сънната апнея, която сериозно нарушава съня, е още един фактор в сексуалния спад.

Според изследване, публикувано в Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism през 2002 г., много от мъжете със сънна апнея имат и ниски нива на тестостерона, което показва, че има тясна връзка между тези две състояния.

 

5.Води до депресия

С течение на времето нарушенията на съня започват да провокират симптоми на депресия. Така например, скорошно изследване установи, че хората, които спят по-малко от 6 часа на нощ много по-често страдат от тревожност или депресия.

Всъщност най-сериозното психо-емоционално разстройство – депресията, е пряко свързано именно с разстройството на съня. В мащабно проучване от 2007 г., в което участвали повече от 10 000 души се установява, че при онези от тях, които редовно не получават достатъчно сън, рискът да развият депресия е 5 пъти по-висок, отколкото при останалите участници, които спят не по-малко от 7-8 часа на нощ.

 

6.Състарява кожата

При много от хората липсата само на няколко часа сън може да доведе до неприятни промени във вида на кожата – тя подпухва и придобива белезникаво-жълт цвят, изглежда похабена, липсва й свежест.

Хроничната загуба на сън обаче, може да доведе до образуване на фини линии, бръчки и тъмни кръгове под очите, чието премахване впоследствие е почти невъзможно.

Когато не си доспивате, тялото освобождава повече кортизол – хормона на стреса, чиито излишни количества разрушават колагена – протеинът, който поддържа кожата гладка и еластична.

7.Отслабва паметта

Смятате, че по природа сте разсеяни и че трудно запаметявате информация? Помислете отново! Причината за тези и подобни проблеми при повече от 67% от хората на възраст между 24 и 65-годишна възраст, е именно хроничното недоспиване! Изследванията показват, че ако в продължение само на 2 седмици се спазва стриктен режим по отношение на количеството сън през нощта, веднага започват да се забелязват положителни промени по отношение на паметта, времето за реакция, вземането на решения и т.н.

 

8.Води до напълняване

Едно от най-често срещаните последствия от липсата на сън, е обострянето на апетита и съответно – покачването на теглото. Според проучване от 2004 г., при хората, които спят по-малко от 6 часа на ден, рискът от затлъстяване е с около 30% по-висок, отколкото при хората, които спят между 7 и 9 часа на денонощие.

 

9.Променя негативно начина, по който оценяваме ситуациите

Липсата на сън влияе изкривява начина, по който тълкуваме ежедневните ситуации. Това намалява и способността за вземане на разумни решения.

Лишените от сън хора често имат погрешна преценка. Да не говорим, че ако на работното място е от първостепенно значение да бъдете концентрирани и да вземате бързи решения, недоспиването би било огромен проблем!

 

Как да възстановите нормалния сън по напълно естествен начин?

Доказано е, че най-ефективното и безопасно средство за преодоляване на безсънието в дългосрочен план, е неживотинският мелатонин. Той се произвежда от фармацевтични съставки, чиито прием не е свързан със здравословни рискове. За сравнение мелатонинът, който се извлича от животинска тъкан, често е източник на протеини и/или вируси, които крият опасности за организма.

Мелатонин на Natural Factors: доверете се на оригиналното канадско качество!

Мелатонин на канадската компания Natural Factors доставя нужното количество пречистен мелатонин, получен от неживотински източници! Предлага се под формата на сублингвални таблетки, които се поставят под езика. Сублингвалните таблетки осигуряват бързо, последователно усвояване и са много по-ефективни от онези, които се разтварят в стомаха, защото се абсорбират 100% от организма.

Natural Factors произвежда мелатонина си в икономични опаковки и на цена без конкуренция!

Продуктът се предлага в няколко разфасовки:

Приемът на Мелатонин не води до нежелани странични ефекти, като привикване или чувство на сънливост и умора през деня.

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top