В свят, в който жените са по-загрижени за това да бъдат слаби и в перфектна форма, изглежда някак необичайно да се търсят ефективни и полезни начини за… наддаване на тегло. Но съществува и такъв казус. И не става дума само за разрешаването на здравословен или естетически проблем. 

Желанието за надебеляване се среща много често сред културистите и фитнес маниаците. Обикновено мъжете го постигат чрез суроватка и други протеини, които са много популярни в спортните зали. Целта е да се натрупа повече мускулна маса. Има обаче и жени, които се опитват да добавят килограми към теглото си. Най-често те се занимават активно със спорт и имат нужда от повече сила и издръжливост.

Преминаването към определен тип хранене, базирано на продукти, подпомагащи качването на килограми, но в същото време полезни за организма и безопасни от здравословна гледна точка, отнема много време, докато се постигне търсения резултат. И това е причината за включването на алтернативни начини, които да подпомогнат този процес.

Идеята на тази статия е да научи жените как да използват правилно хранителните добавки, за да увеличат теглото си без риск. Ето на какво трябва да обърнат внимание, преди да решат да купят подходящия за целта продукт, който да им помогне да натрупат повече мускулна маса. Високият прием на протеини е сред най-често използваните методи в културизма и в доста от спортовете. Но това далеч не е единственото, което има значение.

 

9 факта, които трябва да знаете, преди да купите протеин

Популярното твърдение е, че подобни добавки приемат предимно културистите и екстремните спортисти, тъй като те имат такава необходимост. Истината е, че всеки, който се стреми да добие сила и маса, може да ги приема, като жените не правят изключение.

Продуктите за наддаване на тегло са чудесен източник за здравословно качване на килограми и подпомагат производството на чиста мускулна маса, показват многобройни проучвания.

Ето и за какво трябва да внимавате, когато избирате протеини.


Съобразяване с начина на употреба

На пазара се предлагат различни видове хранителни добавки за наддаване на тегло, като най-популярните форми са: на прах, капсули, гелобразна.

Изборът зависи от няколко фактора - дали искате да си правите млечен шейк или да ги приемате по друг, по-бърз, начин. Най-популярни са прахообразните, тъй като са лесни за прием и с приятни вкусове: шоколад, ванилия, ягода.

 

Основни съставки

Този тип продукти се състоят основно от протеини и въглехидрати.

  • Протеини: това е ключовият елемент във формулата за увеличаване на теглото. Най-често се използва суроватъчен изолат или суроватъчен хидролизат, тъй като това са двата най-добре действащи протеини в света на културизма. Те спомагат за натрупването на по-голяма мускулна маса, като същевременно допринасят за нейното оформяне и релеф. Двата протеина са доста сходни, но са с различни процеси на храносмилане. Ако търсите по-ниска доза протеин, може също да изберете опцията за суроватъчен концентрат. Проучванията показват, че протеините са основната съставка, когато се стремите да натрупате мускулна маса.
  • Въглехидрати. Въглехидратите са храна за тялото и освобождават повече енергия. В храненето организмът си ги набавя от тестените и сладките продукти. Но за да бъде здравословно наддаването, трябва да има и правилно съотношение между протеини и въглехидрати. Тоест - винаги да е 3:1.
  • Ензими: Ензимите са важни, защото предотвратяват лошото храносмилане, което може да доведе до диария или запек. В същото време нямат неприятни странични ефекти - като подуване на корема или киселинен рефлукс.
  • Креатин. Всички качествени продукти, помагащи на жените да качат килограми, трябва да съдържат креатин. Това обаче не е най-важният елемент във формулата, поне ако се стремите към бюджетни опции. Той се произвежда вътре в тялото, а протеините помагат за усвояването му.
  • Малтодекстрин. Малтодекстринът е растително нишесте под формата на прах, което съдейства за овкусяване и удължаване срока на годност на продукта. Освен това е и енергизиращо хранително вещество, което помага на спортистите да провеждат по-продуктивни тренировки.
  • Фибри. Те са важни, защото стимулират изхвърлянето на нежеланите токсини и са чудесно оръжие срещу вредните вещества в някои храни, сочи проведено наскоро проучване.

 

Витамини и минерали

Витамините може да не са важни за вас, ако разполагате с мултивитамини в шкафа или консумирате храни с високо съдържание на полезни вещества. Но бихте могли да си ги набавите и по друг начин. В продуктите за повишаване на тегло те са точно и правилно балансирани, което е много улесняващо.

Най-добрите комбинации включват витамин А, витамин В комплекс (витамини В6 + В12), витамин С (за подобряване на имунитета) и витамин D, който съдейства за стимулиране на имунния отговор.

Що се отнася до минералите, би било чудесно добавката да включва цинк или магнезий, тъй като те са много важни за храносмилателната система и мускулите. Магнезият специално помага на мускулите да се отпуснат и възстановят след интензивна тренировка.

 

Съдържание на захар

За да скрие киселия или горчив вкус на протеина, прахът може да включва и подсладен страничен аромат като шоколад, ванилия или ягода.

Макар захарта да помага за качването на тегло, приемът трябва да е много внимателен. Тя трябва да се съдържа само във въглехидратите на сместа. В противен случай може да доведе до дисбаланс в организма.

Според Американската сърдечна асоциация, жените имат по-нисък праг за максимален прием на захар на ден. За тях се препоръчва да консумират не повече от 6 чаени лъжички захар дневно, което се равнява на 100 калории или 25 грама. Когато обаче става дума за наддаване на тегло, напълно нормално е този прием да бъде повишен. Но не трябва да е твърде много и не бива да се прекалява със сладки храни през деня.

 

Да не се пропуска истинската храна

Протеиновите шейкове и смутита подпомагат прилива на енергия и намаляват усещането за глад. Но това не означава, че трябва да са за сметка на храненето. Гладът не е полезен. Но е добре да се съобразите и със съдържанието на добавките, които приемате. Понякога те набавят повече от 1000 калории дневно и в този случай храненията могат да се намалят като обем, но не и като цялостно количество за деня. Просто се хранете с по-малки порции, но по-често. И в никакъв случай не разчитайте само на добавките. Злоупотребата с този тип продукти може да доведе до различни странични ефекти.

 

Плюс пробиотици

Сред неприятните странични ефекти при прием на добавки за увеличаване на теглото са: подуване на корема, стомашни спазми, диария, киселинен рефлукс, а понякога гадене и повръщане. Ето защо е добре да изберете продукт, който съдържа и пробиотик.

Пробиотиците са специален вид бактерии, намиращи се в богатите на протеини храни - като млечните продукти например. Те се грижат за чревната флора, като премахват лошите бактерии и токсини, които увреждат стомаха.

 

Веган или не

Вегетарианците и веганите са често затруднени при избора на такъв тип продукти, тъй като протеинът е най-вече от животински произход. Но от Natural Factors са помислили за тях и горещо препоръчват Vegan Protein High Protein Formula.  

 

Кофеин

Знаете ли, че някои увеличаващи теглото продукти могат да съдържат кофеин? Кофеинът е законно енергизиращо лекарство, което помага да се чувстваме по-бодри и концентрирани. Това го прави добър избор по време на тренировки. Но не във всички случаи. Кофеинът може да доведе до дехидратиране, особено при по-интензивно натоварване. Затова го приемайте отговорно.

 

Запознайте се с рисковете

Добавките за увеличаване на теглото обикновено се считат за безопасни за възрастните мъже и жени. Все пак има някои рискове, свързани с приема им:

  • Предозирането с креатин може да доведе до увреждане на черния дроб.
  • Тези продукти трябва да се избягват, ако страдате от ниско кръвно налягане. При тях се акцентира върху производството на по-малко мазнини, което естествено понижава кръвното налягане и това може да създаде проблем.
  • Възможно е да причинят подуване на корема, диария или запек, гадене и киселинен рефлукс или да доведат до повтарящо се главоболие и мигрена.
  • Макар да са безобидни за хората с по-високо кръвно и дори да им помагат в регулирането му, добавките не трябва да се приемат в големи количества.
  • Съществува риск от дисфункция на бъбреците.

 

ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ

  • Безопасни ли са протеините?

Повечето са толкова безопасни за жените, колкото и за мъжете. Мъжете обикновено се нуждаят от повече калории от жените. Благодарение на прахообразната консистенция персонализирането на порциите става много лесно.

  • Кой протеин е най-добър?

Един от най-важните протеини, използвани в този тип добавки, е суроватката. При веганите алтернативата е протеин от грах. Други източници на протеини са яйчният белтък, протеинът от коноп и от кафяв ориз. 

  • След колко време може да се очаква резултат?

Всичко зависи начина на прием и съпътстващата програма. При някои жени може да се види още след втората седмица, докато други имат нужда от повече време – над два месеца. С подходяща рутинна тренировка и диета, богата на определени съставки, времето значително може да се скъси. Резултатът зависи и от индивидуалните особености на всеки организъм, здраве и нужди. 


Прочетете още:

Грахов протеин – за гъвкаво и здраво тяло дори в късните години

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Product added to wishlist
Продуктът е добавен за сравнение

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.