
Статистическото проучване е публикувано в изданието Today's Dietitian. Там се посочва, че търсенето на информация, свързана със здравето и начина на хранене ще расте все повече през новата година.
Основните интереси на стотици хиляди потребители са насочени в тази посока и именно тя ще бъде определяща за онова, което ще предлага пазара, категорични са експертите.
Ето конкретни факти за това как са настроени потребителите с интереси в областта на здравословния начин на живот.
- Потребителите стават все по-склонни да избягват хляба и тестените изделия. От една страна, тази тенденция се определя от стремежа да се консумират безглутенови продукти. Друг фактор е обработката на пшеницата. Обработената на 60% в бяло брашно пшеница, губи почти всичките си хранителни предимства и потребителите са наясно с това. Много от хората максимално избягват рафинираните зърна под формата на бял хляб, други тестени изделия, както и бял ориз, тъй като това според тях е един от начините за постигане на здравословно тегло.
- Интересът към ядките и семената също е нарастнал значително. Също така, кокосовото масло, както и рибеното, богато на омега-3 ненаситени мастни киселини, са едни от най-търсените хранителни добавки, сочи статистиката.
- Хората се по-скептично настроени към диетите с ниско съдържание на мазнини. За сметка на това, стремежът към по-ниска консумация на въглехидрати остава.
- Статистиката сочи, че здравето е особено важен фактор и при покупките на хранителни стоки – поради факта, че пазара е залят от некачествени и вредни храни, хората стават все по-внимателни в избора си на продукти.
- Експертите са единодушни, че днес потребителите разполагат със здравна информация повече отвсякога. Участието на здравните специалисти в медиите ще зачестява все повече, тъй като лекарското мнение винаги буди по-голямо доверие, съответно – и интерес към конкретния сайт, списание, телевизионно предаване и др.
- Тъй като темата за здравето и храненето е във възход, сайтовете за здравословен начин на живот също започват да заемат едно от началните места по потребителски интерес.
- Според статиситиките, потребителите все повече търсят еко и био продуктите. Това означава, че и здравната култура на хората става все по-висока.
- Плодове и зеленчуци – те са в основата на всяка пълноценна диета. Поради тази причина, тези естествени храни са особено търсени в последно време. Трябва да се отбележи, че растенията са особено търсени и под формата на екстракти. Тези случаи се отнасят предимно до по-заетите хора, които нямат време и възможност да се хранят рационално.
Всичко това звучи оптимистично. Хората повишават здравната си култура, следствие на това – интересът в сферата на здравословния начин на живот, включително храни, добавки, спорт и др. ще се увеличава. Добрата здравна култура и информираност, събуждат желанието за по-качествен начин на живот. Това пък, от своя страна, провокира един по-различен потребителски интерес, ориентиран към високото качество на продукта/стоката. Този механизъм променя и предлагането като цяло, тоест качеството се превръща във все по-решаващ фактор и на българския пазар.
Коментари (0)
Нов коментар