Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

За “лошия холестерол” и храните, които го повишават, знаем много.  А кои храни са подходящи за  “добрия холестерол” (HDL холестерол), който е отговорен за почистването на организма от холестероловите плаки и предпазва от атеросклероза, инсулт, инфаркт.

Храни с високо съдържание на фибри. Овесените ядки, белият боб, ечемикът, ябълките, крушите, сините сливи, бананите, ръжта, горските плодове, броколите, морковите, соята, сладките картофи съдържат голямо количество разтворими фибри, 5-10 гр. дневно от които намаляват количеството на “лошия холестерол”.

Риба и омега-3 мастни киселини. Рибата трябва да присъства в менюто поне два пъти седмично. Риби с най-високо съдържание на омега-3 мастни киселини са скумрията, пъстървата, сьомгата, херингата.

Ядки. Консумацията само на 40 грама ядки дневно намалява сърдечносъдовия риск в голяма степен. Орехите, бадемите, лешниците, фъстъците, шамфъстъкът са богати на полиненаситени мастни киселини и могат да редуцират холестерола в кръвта.

Зехтин. Две супени лъжици ­ около 20 грама дневно, понижават „лошия холестерол, защото зехтинът съдържа смес от антиоксиданти.

Алкохол. Приемът на малки количества води до леко повишаване нивата на “добрия холестерол”, тъй като алкохолът има много антиатерогенни ефекти.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart