Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Предменопауза

Менопауза и перименопауза – те са съпътствани от много и най-различни симптоми, някои от които са наистина безумни и нямат нищо общо с така познатите ви горещи вълни, изпотяване и др.

Нека поговорим конкретно за периода преди настъпването на менопаузата или т. нар. перименопауза! Той е свързан с редица промени в женския организъм и настъпва между 8 и 10 години преди навлизането на жената в менопауза. През перименопаузата овулацията и менструалният цикъл стават по-нередовни, като през това време нивата на хормона естроген постепенно започват да спадат.

Възрастта на настъпване на перименопауза е различна при различните жени, като в някои случаи тя се появява в живота на жената още около 30-те й години.

Кои са симптомите на перименопаузата? Не са само онези, за които всички сме чували – нередовен менструален цикъл, горещи вълни, безсъние и обилно изпотяване през нощта, чести промени в настроението и депресия, намалено скесуално желание и често уриниране, и др.

Има един симптом, който според учените е показател за наличие на перименопауза в над 90% от случаите , но това му значение често бива пренебрегвано.

Тревожността като основен признак на перименопаузата! Тревожността се появява в живота на някои хора по най-различни начини – неопределено и постоянно чувство на безпокойство, сърцебиене, задух, нервен стомах, разсеяност…

Защо обаче тревожността в последните десетина години се превърна в сигурен знак за настъпващата менопауза? Според специалистите, причината за това се свежда само и единствено до стреса. Звучи банално, но количеството стрес, което преживяваме ежедневно у дома, с близките ни, на работното място, оказва пагубно влияние върху функционирането на органите и системите в телата ни.

Стресът в комбинация с изменящите се нива на хормоните, най-често предизвиква тревожност, която за съжаление в много от случаите става хронична.

Много жени в 30-те или 40-те си години, всъщност се намират в перименопауза, без да го знаят. Техните тела все още произвеждат естроген, за сметка на прогестерона, чиито синтез намалява все повече. В резултат от този хормонален дисбаланс много често се стига до тревожност, която с времето хронифицира.

Разбира се, всяка жена преживява предменопаузата по свой начин, преживявайки различна комбинация от симптоми. Безпокойството обаче, е една от най-често срещаните прояви на това състояние.

 

Какво да направите?

Ограничете стреса! Естествено, направете всичко възможно, за да ограничите влиянието на стреса върху себе си. Това не е никак лесна цел, но постиганет й ще има дългосрочно положително въздействие върху вашето психично и физическо здраве. Не успеете ли да овладеете ситуацията, стресът впоследствие ще доведе до много по-сериозни проблеми от тревожността.

Дълъг и качествен сън през нощта, здравословна храна и никакъв джънк, плюс малко повече физическа активност – това е златната формула срещу стрес, която работи перфектно при всеки човек.

Съветваме ви и да добавите повече протеини към диетата си, за да намалите глада за сладки храни и „бързи” въглехидрати, и да не увеличите нивата на хронично въззпаление в тялото. Умерено хапвайте постни меса, сурови накиснати ядки, особено орехи и бадеми, риба и на всяка цена избягвайте продукти с добавена захар.

Озаптете хормоните! Ключът за справянето с хормоналния дисбаланс в тези случаи, е в баланса на естроген и прогестерон. Ако след необходимите изследвания се установи, че има проблем с нивата им и особено – недостиг на прогестерон, трябва да се предприемат и съответните мерки, към които повечето лекари ще ви насочат.

Диетата, начинът на живот и допълнителният прием на ценни хранителни вещества, могат да бъдат от решаващо значение при несъответствия в секрецията на прогестерон и естроген.

В много от случаите, комбинираният прием на мултивитамини плюс рибено масло (омега-3 полиненаситни мастни киселини), може да бъде от огромна полза за дамите в предменопауза. Виж продуктите, които препоръчваме:

Мултивитамини за жени (желирани таблетки)

Витамини за жени

 

Мега ДХК рибено масло

Мега ДХК

От друга страна, съществуват много природни източници на фитохормони, които могат да възстановят хормоналното равновесие за период от няколко месеца. Най-добрите, доказано ефикасни и безопасни натурални продукти срещу хормонален дисбаланс и всевъможни други женски проблеми, са дивият ям и витексът.

Revita Ви препоръчва див ям и витекс на Nature’s Way, USA – компанията, която повече от 30 години е на световния пазар и чието качество и безопасност на продуктите, са гарантирани. Всички хранителни и диетични добавки на Nature’s Way отговарят на стандарта Добри производствени практики (GMP – Good Manufacturing Practice). Внасят се от САЩ!

 

Див ям / Диоскорея, 425 mg x 100 капсули

Хормонален дисбаланс

 

Витекс (плод), 400 mg x 100 капсули

Поддържа хормоналния баланс

 

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart