Екипът на Жулиано Ларан установи при експерименти с доброволци, че когато хората са облъчвани с послания от рода “живей ден за ден, положението е лошо”, те консумирали 40 на сто повече храна, в сравнение с контролна група, на която лошите вести били спестени. А когато на доброволците им било внушено, че времената са тежки и че храната, която им се предоставя, е нискокалорична, те консумирали с 25 на сто по-малко от нея. Много от хората намират спасение в храната, когато са под стрес или в състояние на депресия. Всекидневните новини за икономическа криза влияят по същия начин. “Ако хората си мислят, че хранителните ресурси са на привършване, те инстинктивно залагат на повечето калории”, обяснява проф. Жулиано Ларан. “След като вече знаем, че лошите новини инстинктивно карат хората да търсят повече калории, за да оцелеят, би било доста мъдро да ограничите достъпа си до такава информация”, съветва той.
Начало » По време на криза се напълнява
По време на криза се напълнява
- Автор: Sonia
- януари 25, 2013
- 11:16
- No Comments