Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини


Витамин В2, известен и като рибофлавин, е от групата на В-витамините, които са особено важни за правилното функциониране на организма ни. Понеже е водно разтворим (излишните количества от тялото се изхвърлят с водата), трябва да си го набавяме ежедневно.

Този витамин е много чувствителен към видима и ултравиолетова светлина. Така излагането на слънце или изсушаването на открито на храните унищожава по-голямата част от тяхното съдържание на рибофлавин. Обикновеното готвене не засяга витамин В2, но готвене в големи количества вода причинява загубата на част от съдържанието му.

Витамин В2 участва в производството на червените кръвни телца и по този начин съдейства за движението на кислородните молекули в кръвта, засилва функциите на имунната система и помага на организма в борбата с различни болести и вируси. Заедно с други вещества подпомага усвояването на белтъчините и на енергията, отделяна при разграждането на въглехидратите. Улеснява и работата на отделителната система, с което е от полза за дебелото черво. Витамин В2 има значение и за растежа и развитието на организма, както и за възпроизводствените му функции. Не на последно място поддържа кожата и косата здрава, а ноктите – твърди.

Дефицитът на витамин В2 може да възникне при поддържане на нерационални диети, които изключват както протеините от животински произход, така и пресните зеленчуци. Недостигът на витамин B2 може да бъде много лесно разпознат. Симптоми на липсата на рибофлавин са умората без видима причина, болките и кръвоизливите в очите. Кожата губи мекотата си и става суха на допир. Арибофлавинозата може да доведе и до преждевременна поява на признаци на стареене. По-серозни признаци за недостатъчен прием на витамин В2 са неправилното функциониране на надбъбречните жлези, както и развитието на заболявания като анемия, вагинален сърбеж и катаракта.

Ползите от витамин B2 са много. Рибофлавинът намалява главоболието и увеличава нивото на усвояемост на желязото в организма като с това си свойство е много полезен при хора, страдащи от желязонедоимъчна анемия. Той функционира като част от група ензими, които участват в метаболизма на въглехидратите, мазнините и протеините. Витамин В2 спомага храносмилането и подобрява функционирането на нервната система. Този витамин е особено полезен и за противодействие на тенденцията към глаукома.

Витамин B2, макар и широко разпространен в зеленчуците и животинските храни, е наличен само в малки количества в повечето от тях. Храните, богати на рибофлавин, са зелените зеленчуци, като ряпа, цвекло, листа от репички, дива роза и листа от моркови; плодове като папая, стафиди, кайсии, ябълки и тропически плодове; храни от животински произход като овчи черен дроб и яйца. Други добре известни източници на този витамин са бадемите, орехите, фъстъците и горчицата. Най-добрите източници на витамин В2 обаче са бирата, бирената мая, черният дроб, млякото и млечните продукти.

Тази публикация има 5 коментари

    1. Здравейте,

      Какво по-конкретно Ви интересува? Въпросът е твърде общ.

      Хубав ден,

      Соня Атанасова
      http://www.revita.bg

  1. Купих си магнезий и витамин б2 на капсули. Хич няма да си играя с тея гадни плодове и зеленчуци да си ги набавям и без това ще ми отнеме 100 години, защото се съдържат в нищожно малки количества. Съществуването им под формата на капсули направо улеснява живота ми, като знам колко мразя някои здравословни храни!

    1. bravo ilia , samo taka

  2. Други добре известни източници на този витамин са бадемите, орехите, фъстъците и горчицата

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart