Подробната рутина на Ник Ърбан – един от най-изявените последователи на модерния биохакинг

Ник Ърбан e едно от лицата на модерната философия за по-качествен, здравословен пълноценен начин на живот, наречен биохакинг. Ролята му в проповядването на тази история в световен мащаб е специфична, защото за разлика от повечето си колеги, той винаги базира всеки предоставен съвет в мрежата на научните данни, изследвания и реални медицински сведения. И тази неуморна работа, предимно състояща се от много четене и много експерименти върху собственото си тяло, за да даде решение на останалите след предварително изпитване на метода, дава своите резултати. Днес Ник Ърбан има стотици последователи в своите канали в социалните мрежи. Ежедневно той разговаря, консултира и напътства със своите знания и практики хора от всички краища на света. Хора, които точно като него, търсят своята успешна формула за по-качествен начин на живот.

Нещо, което е типично за Ник Ърбан, е да споделя и напълно безплатни съвети. Съвсем наскоро, например, той публикува своята подробна рутина, включваща конкретните хранителни добавки, които според него са необходими лично за него (според собствените му нужди и здравословни рискове), и такива, които можем да наречен универсални и задължителни за всички нас.

Преди да ви запознаем с тази рутина обаче, е редно да отделим малко внимание на Самия Ник Ърбан. Защото ако не го познавате, вероятно би ви било трудно изобщо да му се доверите. Все пак, приемът на хранителни добавки изисква повишено внимание и индивидуален подход, съвет и консултация със специалист предварително.


И така – кой е Ник Ърбан?

И защо името му е толкова важно за всички, които търсят пътят на промяната, изпитаната формула за здравословен начин на живот и най-вече: усещане за пълен баланс между дух, ум и тяло. Ник Ърбан няма общовалидна формула за всеки един от вас. Той вярва в идеята, че всяко тяло е индивидуално и има своите слаби и силни страни. Много е важно за всеки един от нас да ги знае на първо място, а чак тогава да започне да атакува слабите, респективно да осигурява нужната профилактика на силните. Ърбан е човек, който намира своите формули за всяка една точка от своето тяло чрез извечния метод „проба грешка“. Но същественото при неговите експерименти е от една страна, да наблюдава и то в детайли как реагира тялото му на промяна в начина на хранене, при полагане на нови рутини за движение и спорт, а дори и при въвеждане на нова хранителна добавка. От друга страна, Ник Ърбан се смята за дизайнер. Точно така описва себе си и в собствената си страница. Той е дизайнер на индивидуални планове, които да постигнат по-висока ментална сила, по-очевидна физическа продуктивност и по-високо качество на живот. Чрез хранителния си режим и прием на определени хранителни добавки Ник Ърбан успява да промени силата на своята лична мотивация, резултатите си в ежедневието и на работата и дори нагласата си към живота. Как е възможно всичко това? Възможно е чрез...


Принципите на биохакинга

Биохакинг не е нито наука, нито лечение. Това не е универсална формула, нито конкретен продукт. Биохакинг представлява концепция, която постоянно се развива и надгражда. Все пак, тя не е просто принцип или коучинг. Биохакинг си има и своята научна страна, защото неговите правила се базират на научни данни и факти. Дефинициите за биохакинг са много. Някои го определят като научен подход към самооптимизация, а за други – той е система методи да бъдем най-добрата версия на самите себе си. Биохакингът постига резултати както в чисто здравословен план, така и в духовен, ментален и дори намира материалистично проявление, защото често чрез повишаване на мотивацията, ефективността на умствените ни способности и дори физическа издръжливост водят до победи в реални живот, включително в работата, спорта и други. Обикновено биохакингът работи с методология, която включва необходимост от налагане на промени в различни области от ежедневието ни. Такива могат да са използването на интелигентни джаджи и приложения – например, часовник, измерващ нашите здравословни показатели или постигнатата за денонощие степен на движение и активност. В методите на биохакинга присъстват и подходи в преосмисляне и модификация на начина ни хранене, дишане, движение, почивка, сън и много други. Идеята е с чрез дребни „хакове“ да правим големи промени. Хаковете трябва да са достъпни за всички и да водят към универсална цел: по-активен, пълноценен, смислен и дълъг живот.


Биохакинга през погледа на Ник Ърбан

Ник Ърбан не изучава биохакинг и начина на действие на хранителните добавки нито в университета, нито през някой затворен курс по личностно развитие на стойност стотици долари в мрежата. Опитът го учи. И то злощастният опит. Всичко за Ник започва с мозъчна мъгла и хронична умора. Според лекарите му те са симптоматика на преддиабетно състояние. Ник е с висока кръвна захар и ред възпалителни процеси в тялото, които ежедневно го тревожат. Той прави всичко възможно да намали нивата си на кръвна захар. Следва „фундаменталните“ медицински правила като преминаване към пълнозърнести продукти, намален прием на мазнини през деня и готвене без сол. Но всичко това не просто не мога на Ник, а сякаш влошава състоянието му. И той се пита „Как така? Нали всичко това се препоръчва за хора с моя проблем?“. Така Ник достига до извода, че не всеки здравен съвет в мрежата трябва да се приема за чиста монета. И не всеки метод действа еднакво добре на всички хора. Ник се решава на пълна промяна и то каква: взема в ръце собственото си здраве и започва да чете. Много да чете. И да тества. Постоянно да тества върху себе си различни „хакове“ за справяне с възпалителните процеси в тялото и високата кръвна захар. В крайна сметка той постига желанието си – избягва риска да бъде на инсулин цял живот. Но освен че намира своята работеща формула, той се оказва с толкова голям багаж в сферата на здравословното хранене и различните екстракти, добавки и упражнения, че от тях е напълно способен да изготвя и „рецепти“ за другите. А Ник, между другото, освен че е много умен и знаещ, е и много щедър. Той е готов да даде голяма порция от изчетеното, сдъвканото от него самия и поднесено в разбираем и работещ вид. 

По този начин Ник става експерт по биохакинг по неволя. Той знае отговорите на въпросите за оптимизиране на здравето и пълноценен живот. Събрала е хиляди бележки от книги, подкасти, видеоклипове, лекции, интервюта и лични тестове. В днешни дни предоставя голяма част от своите бележки, лични изследвания и любимите му инструменти за постигане на по-добрата версия на индивида. Между другото, според Ник дори някои от най-ефективните лечения са евтини, безопасни и изпитани във времето. Ключът е да знаете къде да търсите. А ако търсите наръчник за универсалните хранителни добавки за всеки повод и нужда, Ник е готов и с такова решение. И го споделя с всички.


Из дебрите на хранителните добавки с Ник Ърбан

Започваме с една обща препоръка, проповядвана като мантра от биохакера Ърбан: „Старайте се да извличате максимално количество от необходимите ви полезни микроелементи през храната. За всичко останало и за покриване на слабостите в организма ви, се доверете на висококачествени хранителни добавки. Запомнете, че повечето успехи на биоихакинга се появяват след ефекта на натрупване. И се подгответе да направите някои грешки, както и безсмислени опити. В крайна сметка ще достигнете до заветната цел“.

Ник Ърбан разполага и с конкретна методология за някои основни цели, които си поставяме, гледайки през призмата на здравословен начин на живот и хармония между дух, тяло и ум. Той уточнява кои са необходимите полезни вещества и добавки, необходими за често срещани проблеми и някои аспекти на биохакинга:


За по-добри резултати в залата и за физическа сила:


За повече издръжливост и енергия:


За повишаване на когнитивните способности:


За пълноценен сън:


За възстановяване


В борбата срещу стреса


За детокс:


Като обобщение трябва да кажем, че най-много Ник Ърбан се доверява на следните видове добавки за тонизиране, възстановяване, профилактика и превенция: магнезий, есенциални амино киселини, креатин, лечебни гъби и адаптогени.

 

Литература

  1. https://outliyr.com/urban-supplement-stack
  2. https://www.vox.com/future-perfect/2019/6/25/18682583/biohacking-transhumanism-human-augmentation-genetic-engineering-crispr
  3. https://www.healthline.com/health/biohacking
  4. https://superhumantalks.com/what-is-biohacking/
  5. https://www.forbes.com/sites/bernardmarr/2021/02/26/whats-biohacking-all-you-need-to-know-about-the-latest-health-craze/?sh=178596905d76
  6. https://fr.wikipedia.org/wiki/Biohacking

 

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Виктория Дичева
Виктория Дичева е юрист и маркетолог по професия, но автор по душа. Тя е дългогодишен копирайтър с огромен опит в писането на блог, уеб текстове, авторски материали и ревюта. През годините на своя професионален опит пише в различни ниши и сфери. Любими теми, по които работи с удоволствие, са здраве и красота, култура и грижи за детето. Самата тя е майка на момче, любител на природата, книгите и домашната кухня. Мечтае за простички, но ценни неща като щастие за своето семейство и да издаде своя собствена книга. Нещото, което винаги си пожелава наум, е здраве.
Продуктът беше успешно добавен в любими.

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.