Search
Филтрирай по...

Внимателни през бременността

Всеизвестно е, че трябва да сме изключително внимателни с какво се храним. Ако сте бременна – това е повече от задължително. Изборът на продукти и хранителни вещества, които приемате сега, са от голямо значение за живота на детето не само в ранна детска възраст, но и за целия му бъдещ живот. Приемането на витамини е умно решение, ако искате да предоставите на детето си всичко за оптималното му здраве.

  • Витамините са особено важни за жените, които не приемат разнообразни храни. При жените, които искат да си имат бебе, е препоръчително да се приемат витамини най-малко един месец преди опитите за забременяване. Това е необходимо за подготовката на хранителния запас в организма.
  • Едно от най-важните витамини за организма по време на бременност е фолиевата киселина. В храната се съдържат прекалено малки количества, а и организма не може да усвои нужната доза само от дневното меню. Хубаво е да се приема минимум 600 мг фолиева киселина още преди самата бременност.
  • Бременните имат завишена нужда от желязо. След като забременеете, количеството кръв в организма се повишава и става все по-трудно да си набави нужното желязо. Факт е, че докато сте бременна нивото на желязо трябва да е два пъти по-високо – около 27 мг всеки ден. Внимавайте обаче, защото повишените количества желязо могат да доведат до запек и храносмилателни проблеми. Приемът на витамин С ще помогне за лесната абсорбация от организма.
  • Докато сте бременна нуждата от калций също нараства. Препоръчително е да си набавяте 1000 мг всекидневно, за да сте сигурни, че осигурявате нужното на детето и че го предпазвате от бъдещи заболявания като остеопорозат например. Ако не можете да си набавите нужните дози калций на ден, приемайте калций като добавки.
  • Друг много важен хранителен елемент за вас и вашето бебе са мастните киселини. DHA е незаменима мастна киселина, която се съдържа в рибата и в морските водорасли. Нужната доза дневно е 300 мг и ако не включвате редовно риба в менюто си, е препоръчително да си я набавяте от хранителни добавки.

Каквито и витамини да приемате по време на бременността, не забравяйте, че те не са заместител на здравословното хранене. Обърнете внимание на здравословната храна, като изключите всякакви нездравословни варианти за хранене и ще направите огромна услуга на себе си и на малчугана, който е напът да се роди.

Ревита Ви препоръчва:

Прочетете още по темата:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top