Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Лятото вече отмина и с него казахме “сбогом” на доматите и краставиците. Добрата новина е, че на пазара могат да се намерят вкусни зеленчуци като зеле, моркови и грах. Наскоро направено проучване в Канада показва, че ако хапвате повече грах, рискът да развиете диабет ще намалее значително. Полезните хранителни вещества, които той съдържа регулират нивото на инсулина в организма. “Установихме, че жените, които редовно ядат повече грах са предпазени от диабет. Този зеленчук дори помага за стопяване на килограмите”, казва Ричард Джоунс, ръководител на изследователския екип. “Жълтият грах е за предпочитане пред зеления”, допълва той.
Този вид варива е изключително полезен за организма – те са диетични, бедни на мазнини, богати на фибри, антиоксиданти и протеини.
В проучването са участвали 43-ма доброволци всички с наднормено тегло и висок холестерол. Те били разделени на две групи. Първата ежедневно приемала купичка грах, а втората – се хранела, както обикновено със сладкиши и тестени изделия. “Прекратихме изследването на 28-ия ден. Резултатите показаха, че инсулинът в кръвта на хората от първата група е в норма, те са отслабнали и се чувстват превъзходно. За сравнение при доброволните от втората група инсулинът се беше покачил и рискът да развият диабет беше по-голям”, обяснява д-р Джоунс.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart