Облекчете болката в гърба

Повечето хора в един или друг етап от живота си се оплакват от болки в гърба. Статистиката сочи, че в развиващите се страни този проблем е вторият по честота, за които хората търсят лекарска помощ. На първо място се нареждат настинката и грипа. Добрана новина е, че повече от 90% от болните се възстановяват до 6 – 7 седмици. Много лекари препоръчват противовъзпалителни средства, които до облекчат неприятното усещане. Практиката показва, че и торбички с лед също облекчават болката.

Има ли обаче други алтернативни начини, за да се справите с неразположението?

Край на високите токчета.

Ако често вдигате тежко, носите торби или прекалите със спорта, може би това е причината да се превивате от болка в гърба. Понякога обаче високите токчета също са в основата на проблема. Някои жени не подозират колко вредни могат да бъдат прекалено високите платформи. Има и случаи, при които болките са сигнал за плоскостъпие.
При този проблем арката на стъпалото е прекалено ниска и тежестта на тялото се разпределя неравномерно върху стъпалата. Може да се учудите, но огромен брой хора (около 80%) от всички, които се оплакват от болки в гърба, имат различни по дължина крайници. В повечето случаите този „дефект” не се забелязва с просто око, но при единия крак мускулите трябва да работят повече, тялото се изкривява на една страна, човек има проблем с равновесието и така се появяват болките в гърба и кръста. За съжаление увреждане на нервите е една от най-неприятните и опасни причини за този проблем. За да се диагностицира заболяването, са необходими пълни изследвания на пациента.

Какво да направите:
  • Поговорете с лекаря си дали не може да се подложите на акупунктура. Този метод има доказан ефект при болки в гърба. Важно е обаче да намерите и правилния специалист, които да облекчи страданието ви.
  • Насладете се на лечебен масаж.
Послушайте емоциите си.

Факт е, че емоциите играят ключова роля в овладяването на болката. „Насърчавам пациентите си да определят точното място на болката. След това трябва да се съсредоточат и да кажат какви са емоционалните им притеснения. Подложени ли са на стрес. Често се оказва, че болката, която изпитват е свързана с негативните емоции, които са ги завладели”, казва д-р Джо Смит, ортопед в Калифорнийския университет в Сан Франциско (САЩ). Многобройни изследвания доказват пряка връзка между хроничното неразположение (особено в гърба) и емоционалното състояние на пациента.
Вече има проучвания, които сочат, че различни терапии, които влияят на психиката успешно се справят и с  физическите неразположения. „Когато човек е под напрежение – има проблеми в работата, трябва да се грижи за семейството, не му достигат парите, често започва да се оплаква от реални физически страдания като главоболие, гадене, болки в кръста”, допълва специалистът.

Какво да направите:
  • Овладейте различни дихателни упражнения, които ще ви помогнат да се преборите със стреса.
  • Запишете на лист физическите неразположения и помислете какви емоционални проблеми имате. Най-вероятно ще успеете да ги свържете.
  • Ако проблемът е по-сериозен, потърсете помощта на психотерапевт.
Укрепнете мускулите.

Колко време отделяте за спорт? Забързаният начин на живот и стресът все по-често ни принуждават да се откажем от спорта. Липсата на упражнения обаче намаляват гъвкавостта. Това води до болките в гърба. Решението? Спортувайте поне 3 – 4 пъти дневно. Ако неприятното усещане е много силно, трябва да се консултирате с лекар. Той ще ви насочи какви упражнения да правите и какви да избягвате.

Какво да направите:
  • Поставете си проста цел. Разхождайте се по 30 минути всеки ден или танцувайте. Не очаквайте, че след 1 месец тренировки ще може да подобрите олимпийски рекорд. Бъдете умерени.
  • Помолете приятел или роднина да спортува с вас. Доказано е, че когато е в група, човек се отказва много по-трудно от физическите изпитания. Може да потърсите помощта на професионален физиотерапевт.
Облекчете ежедневието.

В много случаи болките в кръста и гърба са резултат от вредни навици. Често хората, които работят с компютри или седят по 8 – 10 часа зад бюро, се оплакват от подобни неразположения.

Какво да направите:
  • Ставайте през 15 минути и се разхождайте. Дори да отидете до съседното бюро или да излезете на балкона, това ще облекчи напрежението в мускулите и ставите. Изпънете ръцете си назад и след това ги вдигнете нагоре. Ако се притеснявате, че ще се улисате в работа и ще забравите, настроите алармата на телефона или компютъра.
  • Овладейте правилната стойка. Ухото, рамото, тазобедрената става и глезенът трябва да с в една права. Залепете малки бележки у дома и в офиса, за да си напомняте.
  • Легнете неподвижно на пода с лице към тавана. Останете така 20 минути. Това упражнение ще облекчи напрежението в кръста и гърба.
  • Ако носите тежка чанта, често сменяйте ръцете Дамите не бива да носят дамската си чанта на едно и също рамо.
  • Когато шофирате, сложете кърпа, навита на руло под кръста. Така ще избегнете изгърбването.
  • Спете по гръб – това е най-добрата поза, в която тялото ви може максимално да си почине.

Коментари (0)

Няма коментари към този момент

Нов коментар

Product added to wishlist

Този сайт използва бисквитки/cookies за да ви гарантира по-плавно и бързо сърфиране. С натискане на бутона "Съгласен съм" вие се съгласявате с използването на бисквитки.