Search
Филтрирай по...

Усвояване на калций

Усвояване на калций

Днес много хора се оплакват от сериозни здравословни проблеми, които се дължат на недостатъчно усвояване на калций в организма. В търсене на бързо решение повечето от нас приемат различни калциеви добавки, без консултация с лекар и без да се ориентират в качеството на съответния продукт. Резултатът от подобно безразборно самолечение е огромният брой хора с остеопороза, развалени зъби, чупливи кости, както и заболявания, предизвикани от акумулирането на калций на неподходящи места в организма. Как да се предпазим от това?

На първо място трябва да съобразяваме приема на калций с храната, която приемаме. Обезателно трябва да осигурим достатъчно количество витамини А и витамин Д на организма, за да създадем необходимите условия за пълноценно усвояване на калций. Витамините А и Д се набавят по естествен път с приема на яйчен жълтък, черен дроб и масло от треска.

Съвременният начин на хранене ни лишава от необходимото количество витамин К2, който има отношение към действието на витамините А и Д и е изключително важен за насочването на калция в „правилна” посока – зъбите и костите, а не артериите например. За съжаление причината за недостиг на витамин К2 се корени в начина на хранене при животните, чието месо приемаме. Установено е, че животните, които се хранят на паша, дават месо, много по-богато на витамин К2 в сравнение с отглежданите на фуражно хранене животни.

На трето място бедната на мазнини диета също възпрепятства усвояването на калций, така че трябва да приемаме достатъчно качествени мазнини като краве масло, кокосово масло или свинска мас.

Традиционни  храни като бульон и млечни продукти от непастьоризирано краве или козе мляко са източник на лесно усвоим калций. Днес, заради индустриализираното производство на хранителни продукти, те постепенно изчезват от менюто ни.

Друга предпоставка за некачествено усвояване на калций е липсата на пробиотици в организма, които да стимулират доброто храносмилане.

Здравословни нива на калций можем да постигнем само ако приемът му под формата на хранителни добавки е подплатен с правилна, богата на нутриенти диета.

Ревита Ви препоръчва:

Калций § магнезий, 250 mg

Калций, магнезий и цинк, 255 mg

Калциев цитрат, 250 mg

Калциев комплекс, 500 mg

Калций § магнезий § витамин D, 250 mg

Корал калций, 805 mg

Перли WINTER+ (Зимен сезон)
Перли YB (ферментационен баланс)
Перли IC (Интензив)
Перли Ацидофилус
Примадофилус Кидс, 80 mg
Примадофилус, 63 mg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top