Аланин


Аланинът е най-важната аминокиселина за правилното поддържане нивата на глюкозата в кръвта. Той се освобождава и разгражда в организма по време на интензивно физическо натоварване и отговаря за почти половината количество глюкоза, произведена от черния дроб. По този начин аланинът се явява важен компонент на доставянето на енергия за работата на основните системи на тялото. Неговите изомери са градивна част от структурата на витамин В5 (пантотенова киселина) и витамин А, които на свой ред са от съществено значение за правилното протичане на редица процеси в тялото.

Когато организмът преживява физиологичен стрес, причинен от продължително физическо натоварване или от хроничен недостиг на въглехидрати, причинен от нисковъглехидратна диета, аланинът започва да се синтезира от верижно-разклонените аминокиселини, изграждащи мускулната тъкан. Затова е от особена важност да се знае, че драстичните ограничителни хранителни режими на практика първо атакуват и разграждат мускулната маса, което може сериозно да застраши здравето на организма – т.е. загубата на тегло, която се наблюдава при нисковъглехидратните диети, на практика е за сметка на мускулите, а не на изгорените мазнини.

Когато се набавя в достатъчни количества в организма, аланинът е важен източник на енергия за мускулите, мозъка и централната нервна система. Той помага в метаболизма на захари и органични киселини и допринася за засилване на имунната система, като стимулира производство на антитела и неутрализира токсините, получени от обмяната на веществата.

Сред най-добрите източници на аланин са червените меса, птиците, рибата, яйцата и млечните продукти. Някои растителни храни, богати на протеини, като авокадото и бобовите растения също доставят известни количества аланин на тялото.

Ревита Ви препоръчва:


Ленена пудра, 454 mg

Коноп & протеин & фибри, 454 g

Вашият коментар

Close Menu