Витамините помагат в борбата с излишните килограми

 

Здравната полза на витамините е добре известна за всички нас, но повечето хора дори не подозират, че витамините играят съществена роля в процеса на отслабване. Нито една диета и физическо натоварване не биха довели до желания резултат, ако не беше способността на витамините да регулират обмяната на веществата и жизненоважните биохимични процеси, протичащи в организма.

Нека разгледаме кои витамини помагат в борбата с наднорменото тегло.

Ако сте взели решение да отслабнете, включете в дневното си меню храни, богати на витамини С, В1, В2, В3, В5, В6 и В12.

Витамин В1 или тиамин – превръща въглехидратите в енергия и укрепва нервната система. Продукти богати на витамин В1 са месото, пшеницата, соята, бананите и мангото.

Витамин В2 или рибофлавин – подобрява обмяната на веществата и възстановява косата, кожата и ноктите. Бадемите, млякото, изварата, яйцата, и зелените листни зеленчуци са източници на витамин В2.

Основната роля на витамин В3 или ниацин (познат още като никотинова киселина) в човешкия организъм е да осигури нормалното функциониране на щитовидната жлеза, а също така да преобразува мазнините и въглехидратите в енергия. Храни с високо съдържание на ниацин са пилешкото месо, яйцата, изварата и мазната риба като риба тон.

Витамин В5 или пантотенова киселина – стимулира работата на надбъбречните жлези и се явява основен компонент в производството на енергия от организма. Недостигът на витамин B5 може да доведе до неправилно усвояване на мазнините. За набавяне на необходимото количество от този витамин, трябва да се консумират храни като пилешко месо, фасул, зелени зеленчуци, ядки, овес и ечемик.

Витамин В6 регулира съдържанието на белтъчини и мазнини в организма. Пилешкото и говеждото месо, бананите, зелето и скумрията са храни, богати на витамин B6.

Витамин В12 – дефицитът на този витамин в организма може да доведе до анемии. Витамин В12 (също като витамин D) се съдържа само в продукти от животински произход: месо, мляко и сирене.

Витамин С – мощен антиоксидант, който превръща глюкозата в енергия. Най-богатите източници на витамин С са цитрусовите плодове, ябълките, бананите, ягодите, кивито и брюкселското зеле

Вашият коментар

Close Menu