Шотландска диета


Шотландската диета включва консумацията на черен и пълнозърнест хляб, плодове, зеленчуци и зърнени трици.

Понеделник

Закуска: една чиния овесена каша. Обяд: 150 грама каша от елда, салата от зеле и една чаша ябълков сок. Вечеря: три варени картофа, два домата и една филия черен хляб.

Вторник

Закуска: една чиния овесени трици и една чаша портокалов сок. Обяд: една средно голяма чиния пшенична каша и салата от пресни зеленчуци (зеле, зелени чушки, лук). Вечеря: 200 грама плодова салата от нарязани на кубчета ябълки, сини сливи, кайсии и круши и една чаша портокалов сок.

Сряда

Закуска: една чиния овесена каша с лъжица мед и чаша обезмаслено мляко. Обяд: 200 грама варена риба, два варени картофа и един грейпфрут. Вечеря: 150 грама каша от елда, една филия черен хляб, няколко листа маруля, една средно голяма ябълка и една чаша ябълков сок.

Четвъртък

Закуска: едно рохко яйце, една филия пълнозърнест хляб и една чаша мляко. Обяд: 250 грама печени зеленчуци (моркови, картофи, зеле) и една чаша доматен сок. Вечеря: една малка чиния овесени трици, една филия черен хляб, една голяма ябълка и половин грейпфрут.

Петък

Закуска: една чиния овесена каша (с настъргана ябълка и счукани орехи) и една чаша ябълков сок. Обяд: 150 грама каша от елда, една филия черен хляб, 150 грама салата от свежи зеленчуци и една чаша чай. Вечеря: едно средно голямо картофено кюфте, една филия ръжен хляб с кимион, 100 грама нарязани листа от маруля с лимонов сок и една чаша портокалов сок.

Събота

Закуска: една средно голяма чиния каша от елда и чаша мляко. Обяд: 150 грама картофено пюре, една малка филийка черен хляб и няколко листа маруля. Вечеря: 200 грама варена риба, 150 грама салата от пресни зеленчуци (моркови, цвекло, зеле, чушки) с растително масло и една чаша сок от грозде.

Неделя

Закуска: една малка чиния овесени трици, една филия ръжен хляб с кимион и една чаша сок от грозде. Обяд: 200 грама варено или задушено зеле, една малка филия черен хляб и една чаша ябълков сок. Вечеря: едно средно голямо картофено кюфте, 150 грама салата от зеле, ряпа, цвекло и зелени чушки с лимонов сок и една чаша ябълков или гроздов сок.

*Забележка: Между основните хранения може да се пие прясно изцеден плодов сок. Една ябълка или портокал преди лягане също не вреди на диетата.

Вашият коментар

Close Menu