Search
Филтрирай по...

Запазване на телесното тегло

 

 

 

След като вече сте постигнали целта си да свалите излишните килограми, предлагаме ви начин да запазите желаното тегло завинаги!

 

 

Успели сте да постигнете целта! Успели сте да отслабнете, прекарвайки часове на изтощение във фитнес залата. Но  магическият ефект върху тялото си е налице. Вече можете да се радвате на мечтаните форми. Но дали наистина е така? Проучвания показват, че повечето от диетите се провалят не защото не успяваме да свалим килограми, а на фаза поддържане на въпросните килограми. Диетолозите наричат това йо-йо ефект (повтарящата се загуба и възвръщане на собственото телесно тегло)
Защо е по-лесно да сваляме килограми, отколкото да задържаме вече свалените такива?

 

 

Най-очевидният отговор е, че хората забравят за хранителния режим, на който са били подложени и игнорират тренировките, които са били задължителна част от деня им веднага след като са постигнали желаната цел. Те действително са способни да се ограничават почти всякакви храни и да тренират часове наред, изтощавайки телата си. Но мотивацията за това съществува само в краткосрочен план.

 

 

Още по-интересното е, че според проучвания, тези, които успяват да отслабнат само посредством диета, впоследствие се справят много по-зле от хората, комбинирали диетата с физически упражнения. Според всички мнения , перфектната комбинация се състои в промяна на цялостния начин на живот. Трябва да подберете по-здравословен начин на живот, но важното е вие самите да харесвате това, което правите. Избирайки такива упражнения, които харесвате и който ви забавляват, за вас ще е много по-лесно да ги превърнете в навик.

 

 

Подхождайте със същата философия и към храните- не се фокусирайте върху определени ограничения, а изберете такъв начин на хранене, който би ви удовлетворявало да спазвате. Често експериментирайте с нови храни- най важното за един здравословен хранителен режим е да не се превърне в скучен.

 

 

Други важни компоненти, който често биват пренебрегвани, са вашите мисли и емоции. Дали желанието ви за хранене се дължи на стрес, тревожност, депресия или скука- ако не откриете каква е първопричината за прекомерното хранене, няма как да очаквате да решите проблема си. Понякога консултацията с натуропат (лекар, осъществяващ лечение без медикаменти, получени по химичен път или хирургическа намеса) е подходящо решение, което ще помогне за установяването на тази причина. Освен това, цялостната нагласа е от огромно значение-важно е тя да бъде позитивна, защото в крайна сметка е едно голямо приключение, не се свежда до една дестинация и една постигната цел.

 

 

Открийте кое е идеалното за вас тегло

 

 

Числата на кантара показват до каква степен сте прогресирали в желанието си да намалите теглото, но те съвсем на са индикатор за мерки от типа на „количество телесни мазнини”(този индекс е приет от повечето здравни организации за определящ наднорменото тегло), съотношение „талия-ханш” и възможност за усвояване на дадени храни от организма.

 

 

Ако разполагате с тази информация, по лесно ще можете да определите каква  е перфектната структура на тялото ви.

 

 

Запазете добрата форма!

 

 

След като сте определили перфектното за вас тегло, тренирали сте и/или сте гладували, но сте постигнали желания ефект, време е да направите така, че да запазите тези килограми. Предлагаме ви 5 безотказни метода да постигнете това. И то завинаги!

 

 

  1. Повишете приема на фибри

 

Според много изследвания, фибрите благоприятстват загубата на тегло и дават изключителни здравни ползи при множество заболявания: Сърдечно-съдови болести, диабет, метаболитен синдром, дори рак на гърдата.

 

 

Фибрите запазват телесното тегло, защото след при прием се постига усещане за ситост и то за дълъг период от време. Друг плюс, който предлагат фибрите е балансиране на нивата на кръвна захар, като по този начин намаляват инсулиновата резистентност и не позволяват затлъстяване в областта на корема. Не на последно място стои свойството на фибрите да се свързват с токсините, излишните хормонални натрупвания, холестерола и вредните наслагвания в червата и подпомага извеждането им от тялото. За жените е препоръчителен приема на 20-25 gr фибри дневно, а за мъжете това количество е 30-38 gr.

 

  1. Приемайте повече протеини

 

Протеините задоволяват усещането за глад  между храненията. Добре е винаги на закуска да приемате протеини, тъй като това ще подобри метаболизма. Протеиновите шейкове или смуутита са добър вариант. Също така консумацията на яйца е препоръчителна, защото те имат засищащ ефект. Проучване, публикувано в „National Journal of Nutrition” доказва, че хората, консумирали по 2 яйца дневно за закуска, имали с 65% по-голяма успеваемост, в сравнение с тези, чиято закуска не включвала яйца. Избирайте по-лесно усвояемите източници на протеини като пилешко и пуешко месо, риба,бобови култури и зеленчуци. Друго проучване сочи, че мъжете, които прибавяли риба или рибни добавки към менюто си губели по приблизително с килограм повече на месец в сравнение с тези, които не консумирали рибни продукти.

 

  1. Прекалявайте на воля с плодовете и зеленчуците

 

Можете да си позволявате по 3-4 порции плодове/ зеленчуци дневно. Те не само ще набавят необходимата витаминозни компоненти на организма ви, но и ще му доставят необходимите фибри и допълнителна хидратация. Освен това, повишената консумация на плодове и зеленчуци доказано намалява изкуствено създаденото желание на организма да приема вредна храна с високо съдържание на мазнини. Ако сте опитвали да ядете повече плодове и зеленчуци, сигурно знаете, че след това е трудно постижима цел поглъщането на още една порция.

 

 

За тези, при които прекомерното хранене е породено от стрес, препоръчително е да избират по-хрупкави зеленчуци (целина, моркови и др)- освен, чеса доста засищащи, те помагат за преодоляването на такива състояния. Колкото и да не е за вярване, времето, през което най-пълноценно се усвояват зеленчуците е сутрин. Можете да приемате плодовете и зеленчуците както в нормалното им състояние, така и под формата на нектар/пюре. По този начин ще засилите осезаемо приема на полезни хранителни вещества и разликата ще усетите веднага!

 

 

Съществуват много добавки на растителна основа, които подпомагат както редуцирането на телесно тегло, така запазването на постигнатите резултати.  Такава е и екстрактът от бял боб на зърна. Приемът на продукта  е перфектно решение за поддържане на теглото. Мexaнизмът нa eĸcтpaĸта oт бял бoб e cлeдния в чoвeшĸия opгaнизъм: Koгaтo ĸoнcyмиpaмe xpaни бoгaти нa въглexидpaти , тялoтo ги тpaнcфopмиpa в пpocти зaxapи,ĸoитo oтивaт диpeĸтнo в ĸpъвтa и ce cĸлaдиpaт пoд фopмaтa нa мaзнини. Toгaвa нa пoмoщ идвa белият боб на зърна, ĸoйтo cтoпиpa paзгpaждaнeтo нa въглexидpaтитe дo пpocти зaxapи в cтoмaxa,тaĸa чe в тялото не се абсорбират техните калории.

 

 

Спомага за поддържането на телесното тегло

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart