Без мазнини рискът от диабет е по-малък

Без мазнини рискът от диабет е по-малъкМного дами намаляват или почти изключват приема на мазнини от менюто си, когато започват диета. Проучване на американски учени доказа, че колкото по-малко мазнини хапваме на ден, толкова повече намалява рискът от развитието на диабет тип 2. Учените от медицинския университет в Бирмингам – Алабама (САЩ) изследвали 69 здрави доброволци с наднормено тегло. Те трябвало 8 седмици да спазват специална диета. Половината от тях  намалили приема на въглехидрати, а другата половина – на мазнини. Изследователите установили, че след 8 седмици доброволците от втората група имали значително по-висока инсулинова секреция и по-добър глюкозен толеранс. “Това показва, че рискът от диабет при тези хора е много по-малък”, казва проф. Барбара Гювер, водещият на изследването и специалист по хранене.  Учените взели предвид всички малки колебания в теглото по време на проучването, както и други рискови за диабета фактори. “Хората по-трудно отслабват. Намаляването на мазнините (27% от общия прием на калории) и диетата, която използвахме в нашето проучване е част от умерено и здравословно хранене. Добрата новина е, че именно с подобно леко намаление на мазнините опасността от диабет също пада”, допълва тя. Съвременните диетолози препоръчват мазнините в менюто да са между 20 до 35% като само 7% да са от наситени мазнини.
Диабетът е нарушение на обмяната на въглехидратите. Това състояние може с години да не бъде открито. Оплакванията са съвсем банални – отпадналост, отмаляване, сърцебиене, изпотяване, безсилие и др., които изчезват като се поеме малко захар. Те могат да са придружени и от сърбеж, възпаления по лигавиците, бързо увреждане на зъбите, възпаление на венците и др. Бързото пълнеене или отслабване също може да бъдат ранни, а понякога дори единствени прояви на болестта.
Статистиката сочи, че по честота на захарен диабет България заема шесто място. За последните десет години честотата на захарния диабет у нас е нараснала четири пъти.

Ревита Ви препоръчва

Блад шугар, 378 mg

Канела, 400 mg

Алфа-липоева киселина, 360 mg

Корейски женшен, 560 mg

Алое вера (сок от цели листа), 1 000 ml

Гимнема, 310 mg

GTF хром, 200 mcg

Хром, 200 mcg

 

 

 

 

 

 

Вашият коментар

Close Menu