Search
Филтрирай по...

Новите причини за депресияОказва се, че такива „радости” като слънчевата светлина и лакомствата като шоколадовата торта например, могат не само да подобрят настроението, но и да провокират появата на депресия, установиха учени от Великобритания.

1. Излишъкът на слънчева светлина според тях, а по конкретно прекалено ярката светлина в спалнята, може да предизвика хормонален дисбаланс, липса на апетит и дори безсъние. Резултатът от това е лошо настроение, раздразнителност, умора или апатия.

2. Традиционният за англичаните „five o’clock” или „кафе паузата” през втората половина на деня не възвръща тонуса, както сме свикнали да мислим. Употребата на стимулиращи напитки след 12 ч. на обяд вместо да подобри, обикновено още повече влошава нещата и ни приспива.

3. Оказва се, че любителите на високите скорости често страдат от психични разстройства. Според учените вероятността от възникване на депресия при такива хора значително се повишава.

4. Рискът от възникване на депресия е по-висок и при пушачите. Техният вреден навик намалява синтеза на допамин, което оказва неизбежно пагубно въздействие върху емоционалното им състояние.

5. Интернет-зависимите хора също са изложени на по-висок риск от депресия. Според учените при пристрастените към мрежата хора това състояние се наблюдава два пъти по-често, отколкото при хората, които използват Интернет само за работа.

6. Консумацията на големи количества бързи въглехидрати води до лошо настроение. Причината за това се крие в рязкото повишаване на глюкозата в кръвта и също толкова рязкото й понижаване. А мисълта, че сме консумирали висококалоричен продукт, който ще навреди на нашата фигура, определено не ни помага.

7. Според учените постоянното почистване на дома и офиса унищожава както вредните, така и полезните бактерии, които са необходими за укрепването на имунната ни система. Отсъствието на бактерии въздейства негативно и върху работата на мозъка, който престава да произвежда хормон на щастието.

8. Освен, че ликвидират наднорменото тегло, прекалено строгите диети ни лишават и от усмивката ни. При недостиг на въглехидрати организмът спира да регулира синтеза на серотонин – биологично активно вещество, което влияе върху емоционалното ни състояние.

Основни признаци на депресия:

– лошо настроение без видима причина в продължение на няколко дни;

– постоянно чувство за тъга, вина или безполезност;

– чувство за умора от сутринта;

– невъзможност за концентриране;

– сънливост или безсъние;

– липса на апетит;

– прекалено висок апетит;

– гняв или агресия;

– апатия;

– хиперактивност.

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart