Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Може би едно от най-популярните и предпочитани упражнения от спортуващите хора по целия свят са лицевите опори. Една от причините за това е фактът, че те са лесно и удобно упражнение, за което не са необходими специални уреди или подготовка.

Много хора смятат, че лицевите опори са упражнение само за горната част на тялото. Това, разбира се, не е вярно – лицевите опори натоварват едновременно различни мускулни групи.

Действително, основните мускули, които участват при това упражнение са гърдите и трицепсите, но за идеално изпълнение, е необходимо да стегнете всичките си мускули – от раменете до пръстите на краката. По тази причина лицевите опори стягат едновременно седалището, коремните мускули, ръцете, краката и бедрата.

Въпреки, че има различни видове лицеви опори, основният принцип остава един и същ – тежестта на тялото трябва да пада само върху ръцете, a не върху седалището, корема или краката. Гърдите не трябва да докосват пода. Те трябва да бъдат на разстояние 5-7 сантиметра от земята.

Съвети за начинаещите:

  • 1. Ако класическите лицеви опори ви се струват трудни, можете да изпълните същото упражнение, само че на колене. По този начин ще намалите тежестта, която трябва да повдигнете, наполовина.
  • 2. Ако искате да смекчите натоварването върху китките, правете лицеви опори със стиснати в юмруци ръце. Така тежестта от дланите ще падне върху юмруците и китките няма да се натоварват. Когато изпълнявате този вид лицеви опори, подлагайте под ръцете си мека постелка.
  • 3. За да натоварвате различни мускулни групи, когато правите лицеви опори, променяйте позицията на ръцете и разстоянието между тях.
  • 4. Правете лицевите опори срещу огледалото, или помолете вашия фитнес инструктор да ви наблюдава. Така ще сте сигурни, че изпълнявате упражнението правилно.
  • 5. Дръжте тялото си изправено. Не движете кръста, коленете или таза.
  • 6. Ако искате да тонизирате и стегнете вашите мускули, без да трупате маса, правете лицеви опори на колене с повече повторения.
  • 7. Ако искате да натрупате мускулна маса на ръцете и гърба, правете по-малко на брой класически лицеви опори, при които опорната точка са ходилата, а не коленете.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart