Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

За здравето на бъбреците

 

Здравето на бъбреците е не по-малко важно от здравето на сърцето. Нещо повече – от тяхното състояние до голяма степен зависи функционирането на останалите органи и системи в тялото.

Бъбреците филтрират отпадъците и отговарят за извеждането им чрез урината. В допълнение към това, поддържат баланса на електролитите и други течности в тялото.

Бъбречните болести много често предизвикват затруднено уриниране, подпухване в областта на лицето – предимно около очите, подуване на ръцете и краката, сърдечно-съдови заболявания. Според статистиката, броят на хората с бъбречни проблеми се увеличава все повече, което от своя страна увеличава риска от развитие на сърдечно-съдови нарушения.

 

Нахранете бъбреците!

Правилното хранене помага на органите да функционират много по-добре. Вижте суперхраните, богати на антиоксиданти като флавоноиди, ликопен, бета-каротин и витамин С, чиято редовна консумация може значително да подобри състоянието на вашите бъбреци!

 

Зеле. Естествено лекарство за регенериране и подхранване на бъбреците. Богато е на фитохимикали, които елиминират свободните радикали и по този начин предотвратяват щетите, които биха нанесли те. Източник на В6, С, К, фолиева киселина и фибри. Ниското съдържание на калий, го прави още по-полезно за тези толкова важни ргани. Консумирайте го на пара или сварено.

Плодове. Отличен източник на манган, витамин С, фибри и фолиева киселина. Особено за бъбреците са боровинките, малините и ягодите, чиито антиоксидантни свойства допринасят за намаляване на възпалението и по-доброто функциониране на пикочния мехур. Най-добре е да бъдат пресни, но замразените и сушените също имат здравословни свойства.

Риба. Богатата на омега-3 полиненаситени мастни киселини риба, намалява нивата на хронично възпаление в тялото и го зареждат с висококачествен протеин. Според проучване от 2008 г., публикувано в изданието American Journal of Kidney Diseases, редовната консумация на риба допринася за намаляването на белтъка в урината, което е полезно в случаите на диабет и преддиабетно състояние.

Белтъци. Поради ниското съдържание на фосфор в състава си, яйчният белтък е сред топ храните, препоръчвани при болни бъбреци. Той е източник на висококачествен протеин, необходим за правилното функциониране на бъбреците.

Още нещо: ако страдате от бъбречно заболяване, избягвайте консумацията на жълтъци, защото те натоварват бъбреците.

Зехтин. Много полезен както за сърцето, така и за бъбреците. Чудесен източник на олеинова киселина, противовъзпалителни мастни киселини, полифеноли и мощни антиоксидантни съединения, които предотвратяват процеса на окисление в тялото.

Чесън. Изобилието от важни антиоксиданти в чесъна, го прави подходяща храна при сърдечно-съдови и бъбречни заболявания. Доказано е, че ежедневната консумация на 1-2 скилидки чесън на гладно, понижава „лошия” холестерол и намалява нивата на хронично възпаление.

Кромид лук. Притежава мощни противовъзпалителни свойства. Допринася за детоксикацията и пречистването на бъбреците. Той е с ниско съдържание на калий, а както вече уточнихме, храните съдържащи по-малко калий са перфектни за бъбреците. Богат е на хром – минералът, който помага на тялото да метаболизира мазнините, протеините и въглехидратите.

Лук

Червени чушки. Спомагат за разрушаването на токсичните отпадъци в кръвта и следователно – подкрепят функционирането на бъбреците. Богати са на А, В6, фолиева киселина, С, както и на фибри. Имат ниско съдържание на калий.

Чушки

Карфиол. Изключително богат на витамин С, фолиева киселина и фибри. Съдържа съединения, известни като индоли, глюкозинолати и тиоцианати, които помагат на черния дроб да неутрализира токсичните вещества, увреждащи клетъчните мембрани и ДНК.

Карфиол

Ябълки. Изключително подходящи за детоксикацията на бъбреците. Притежават силни противовъзпалителни свойства и са с високо съдържание на фибри. Ежедневната консумация на ябълки (когато са в сезона, разбира се), намалява риска от развитие на инфекции на пикочните пътища, което пък от своя страна предотвратява образуването на бъбречни камъни.

Ябълка

В допълнение към това, ябълките намаляват нивата на лошия холестерол, намаляват риска от развитие на сърдечни заболявания и действат разхлабващо на стомаха.

 

Според клинично проучване, изнесено в American Society Nephrology, здравословната диета, състояща се основно от плодове, зеленчуци, ядки, нискомаслени млечни продукти и пълнозърнести храни, и с ниско съдържание на сол, червено месо, колбаси и подсладени напитки, значително намалява риска от образуване на камъни в бъбреците.

Revita Ви препоръчва:

Бъбрек и пикочен мехур

Кидни бладър (Kidney Bladder) е 100% натурален продукт, източник на билкова комбинация от джинджифил, хвойна синя, бяла ружа, магданоз, мечо грозде и червена калина. Тази патентована билкова формула, значително облекчава симптомите при инфекции на ппикочните пътища и други бъбречни проблеми, и подържа бъбреците в перфектно състояние!

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart