Search
Филтрирай по...

Честите капани на депресиятаЧесто депресията превръща хората в отшелници. Те не искат да излизат от вкъщи, прекъсват всичките си контакти с приятелите, дори не говорят със семейството си. Колкото по-дълго седи сам, човек изпаднал в депресия, толкова повече проблемът се задълбочава. Избягването на социалните контакти е един от основните признаци, че нещо не е наред. Някои хора се изолират, други посягат към алкохола, трети се тъпчат с нездравословна храна. Капаните на депресията са много и различни.

Капан № 1: Социална изолация.
Социалната изолация е най-честият и най-издайнически знак за депресията. “Когато човек страда от това заболяване, има силно желание да се оттегли от света и да се затвори в себе си”, казва д-р Стивън Иларди, автор на редица книги, посветени на този проблем. “Това, от което се нуждаем обаче е точно обратното. Социалната изолация само влошава състоянието на пациента. Тя засилва стреса”, допълва той.
Решението: Опитайте се постепенно да се противопоставите на този проблем като протегнете ръка на семейството и приятелите си. Направете списък с хората, с които искате да общувате. Дори днес това да ви се струва мъчително, не се отказвайте. Срещайте се с тях.

Капан № 2 Размишленията.
Забелязали ли сте, че колкото повече мислите за един проблем, толкова по-страшен и черен ви се вижда той. Размишленията понякога могат да са токсичен процес, при който човек, изпаднал в депресия задълбочава състоянието си. Той постоянно се самообвинява: “Всичко е по моя вина. Защо не можах да направя нещо по-добро?…” Понякога собственият ви ум се оказва истинският враг. Размишленията върху дадена тема могат да ви накарат да превърнете едно обикновено събитие в истински проблем. Когато хората са депресирани, те прекарват много време в размисли над различни теми, които всъщност не са от такова значение.
Решението: Насочете вниманието си към дейност, която ще погълне цялото ви време – започнете курс или си намерете хоби.

Капан № 3 Прекаляване с алкохола.
Без съмнение прекаляването с алкохола или употребата на наркотици могат да влошат депресията. Те ще попречат и на спокойния ви сън, което още повече ще задълбочи тревожните мисли. Алкохолът е временно решение, но не помага в дългосрочен план.
Решението: Поговорете с вашия лекар как може да се справите с този проблем. Не се опитвайте сами да преодолеете кризата. Важно е близките ви да ви подкрепят в това начинание.

Капан № 4 Не спортувате.
Ако сте от тези хора, които обичат да ходят редовно на фитнес, но започнете да пропускате тренировките, това може да е сигнал, че нещо не е наред в живота ви. Когато сте депресирани дори и най-простата дейност – като миенето на чинии ви, се струва прекалено тежко занимание. Факт обаче е, че упражненията могат да са изключително терапевтични. Те имат мощен антидепресивен ефект, тъй като повишават нивата на хормоните на щастието – серотонин и допамин.
Решението: Намерете някой, който да ви подтикне към спортуване или извършване на физическа дейност – личен треньор или любим човек. Трябва да е човек, който ще ви мотивира и ще ви подкрепя, когато искате да се откажете.

Капан № 5 Копнеж по сладкото.
Когато не се чувствате добре, най-вероятно ще се нахвърлите към прекалено сладки храни – шоколад или бонбони. Може и да ги замените с нездравословна храна с високо съдържание на въглехидрати и захар (като хамбургер, например). Това се обяснява от факта, че захарта леко повишава настроението. Подобно на алкохола,  човек изпаднал в депресия несъзнателно търси нещо, което да му помогне да излезе от черния капан. Два часа по-късно обаче кръвната захар рязко пада и настроението също.
Решението: Това е моментът, в който да се подложите на здравословна диета – да хапвате повече плодове и зеленчуци, да забравите за шоколада (с изключение на черния) и белия хляб. Помолете някой член от семейството ви да се включи във вашата диета, за да ви е по-лесно. Не се лишавайте, а ограничете “проблемните храни”.

Капан № 6 Негативното мислене.
Депресираните хора виждат всичко в черни краски. Те не желаят да опитват нови неща, защото се страхуват от резултатите. При тях чашата винаги е наполовина празна и са склонни да отказват каквито и да е интересни предложения. Негативното мислене засилва депресията, ако не се справите с него, то ще я подхранва продължително време.
Решението: Осъзнайте, че вие контролирате живота си. Бавно и постепенно с помощта на приятели и роднини опитвайте нови неща. Дори първите стъпки да са мъчителни, скоро ще видите, че не всичко е така страшно, както си го представяте. Радвайте се на малките успехи, които постигате. Окуражавайте се.

Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Calmeral, 600 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Добро настроение, 471 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Маточина (лист), 490 mg

Глог (плод), 510 mg

Валериана (корен), 530 mg

Валериана, 525 mg

Мелатонин, 2.5 mg

 

 

 

Тази публикация има 3 коментари

  1. съответно и статия

    1. Много благодарим, Виолета.

      Успешна, макар и кратка седмица 🙂

      Поздрави,

      Мария Радоева
      Ревита ООД
      https://www.revita.bg

  2. Интересна тема

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

// Трейкинг код ЕТАРГЕТ //
×

Cart