Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Отслабвайте без риск за коститеОтслабването и загубата на костна маса в повечето случаи вървят ръка за ръка. Лекарите знаят, че жени, който страдат от анорексия и се подлагат на драстични диети, за да отслабнат в продължение на месеци, са изложени на повишен риск от остеопороза (заболяване, при което костите стават прекалено чупливи). Често хранителните разстройства оказват влияние върху нивото на различни хормони в организма и това пречи за поддържането на костите здрави. Но само анорексичките ли са изложени на риск от остеопороза? Възможно ли е една диета да се окаже почти фатална за скелета ни?

Внимавайте с диетите! За съжаление в нашето съвременно общество едва ли има жена, която да не се е подлагала на диета. Всички искаме да изглеждаме по-слаби, по-стройни, по-секси. Замисляме ли се как ограничаването на храната влияе върху организма ни или се съсредоточаваме само върху суетата? Факт е, че най-добрият начин да отслабнем и да защитим костите си е като съставим диетично меню, което включва всички необходими белтъци, мазнини, въглехидрати, витамини и минерали. Ежедневните упражнения са изключително важни. Много жени обаче не искат да приемат, че това е правилният път. За тях той е бавен и неефективен. Те се подлагат на катастрофални диети като за седмица или две се стремят да смъкнат поне 4-5 килограма. Резултатите – липса на достатъчно важни вещества в организма, изчерпване на калций и витамин D. А в бъдеще това може да създаде редица проблеми.
От друга страна прекалено слабите хора са изложени на висок риск от остеопороза. Това са дамите с индекс на телесната маса под 18,5. При тях костната плътност е много малка.
Лекарите, разбира се не съветват хората с наднормено тегло да продължат да се тъпчат с хамбургери и пици. “Рядко се замисляме за тънката рамка, върху която тялото ни се крепи. Копнеем външно да изглеждаме добре, но не правим нищо за вътрешния ни комфорт”, казва д-р Фелиция Костман, медицински директор на клиниката за костни проучвания в Ню Йорк (САЩ) и редактор на списание “Остеопороза”. Според нея дори кратка диета може да има ужасни последствия върху костната ни структура след време. “Жените, които в продължение на 6 месеца приемат по-малко от 800 – 900 калории дневно са изложени на много сериозен риск от остеопороза в бъдеще. Необходими са ни поне 1200 калории като това е минимумът, за да поддържаме костите си здрави”, обяснява тя.
”Много жени не спазват принципите на правилното хранене и дори харесват начина си на живот без да осъзнават колко вреден е той. Те пият чаша кафе на закуска, хапват някаква вредна храна или плод за обяд и забравят за вечерята. Други пък се тъпчат с чипс, за да потушат глада. Всички обясняват, че нямат време, за да се хранят нормално”, казва проф. д-р Беатрис Едуартс, специалист по храненето. “Така се губи не само костна структура, но и мускулна маса. Трябва да забравим грейпфрут-диетите. Балансираното хранене е най-важно. От значение е на масата да присъстват млечни и местни продукти, за да може всяка дама да си набавя необходимото количество калций.”
Ако сте били на драстична диета повече от няколко седмици, рискът за остеопороза скача. Ето защо задължително трябва да приемате допълнително количество калций и витамин D.

Ревита Ви препоръчва

Калций & магнезий, 250 mg

Калций & магнезий & цинк, 255 mg

Калциев цитрат, 250 mg

Калциев комплекс, 500 mg

Калций & магнезий & витамин D, 250 mg

Корал калций, 805 mg

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart