Search
Филтрирай по...

“Приятели” на съня

Приятели на съняЧувствате ли напрежение? Искате да се отърсите от стреса, а вместо това потъвате в тресавище от проблеми? Сънят ви е неспокоен и сънувате кошмари? Изобщо не сте единствен. В днешно време всеки 2-ри на 5-ма души страда от нарушения в съня, вследствие на напрегнато ежедневие.

Краят на безсънните нощи може да бъде  поставен  бързо и лесно с няколко безвредни и изпитани метода – подходящ хранителен режим, избягване на  умствено и психическо натоварване преди сън, приятни занимания като слушане на тиха музика, четене на книга, разходка или релаксация с любимо хоби. Недостигът на определени витамини, минерали, аминокиселини и ензими може да е причина за разстройства на съня.

Ето кои от тях са известни като „помощници” на съня:

 

Калций – когато е в храната, калцият притежава успокоителен ефект върху тялото. Липсата му води до безпокойство и безсъние. Доказано е, че калцият в течна форма има бърз релаксиращ ефект при възрастните. Съдържа се най-вече в млечните продукти.

 

Магнезий – този микроелемент помага за заспиване. Недостигът му е причина за  нервност, безпокойство и мускулни крампи по време на сън. Ако се приема 45 минути преди лягане оказва транквилизиращ ефект върху мозъка.

Витамин Д – той е известен като витаминът на слънчевата светлина. Известна е ролята му за формиране на костите при новородените и малките деца. Най-нови изследвания посочват, че недостигът на този витамин води и до разстройства на съня. Хората над 50 години и по-възрастните може да се нуждаят от дози до 800 IU дневно.

Счита се, че от 50 до 100мг витамин В6 дневно са достатъчни, за да се попречи на безсънието. Бирената мая е отличен източник на този витамин. Една супена лъжица от нея може да се приеме разтворена в чаша плодов сок. Притежава същия ефект, когато се приема и под формата на капсули.

Витамин В12 оказва жизненоважно действие върху нормалното функциониране на нервната система. Неговият дефицит обикновено води до цяла поредица проблеми: загуба на памет, халюцинации, умора, бучене в ушите, спазми в крайниците. Всички те от своя страна водят до нарушение на съня. 25 милиграма от този витамин имат чудесен ефект в борбата с безсънието. Хора над 50-годишна възраст трябва задължително да приемат хранителни добавки, съдържащи витамин В12, тъй като с напредването на възрастта усвояването му от храната се намалява значително.

Витамин В5 (пантотеновата киселина) намалява стреса и напрежението. Когато е в комбинация с витамин В12 проявява още по-силно действие при преодоляване на проблемите със съня. Храните с най-високо съдържание на тези витамини са черният дроб, пълнозърнестите продукти, пшеничните зародиши, риба тон, орехите, бананите, слънчогледовото семе и изварата.

Витамин В8 (инозитол) подпомага мисловните процеси, доброто функциониране на нервната система и оказва успокояващо действие. Играе роля в съхранението на мозъчните клетки. Стимулира фазата на REM-съня (съня с бързо движение на очите). 100 мг преди лягане са достатъчни, за да се осигури пълноценен сън. Житните растения, ядките, фасулът и пъпешът са богати източници на този витамин.

Хромът е полезен за хора с високи нива на кръвната захар, тъй като обикновено те страдат от безсъние. Бирената мая съдържа голямо количество хром. Дневната доза, необходима за преодоляване на проблемите със съня, е от 250 до 500мг.

Триптофанът е аминокиселина с ключова роля за възстановяването на протеиновите тъкани и създаването на нов протеин. В мозъкът тя се превръща в серотонин, естествено химическо съединение, притежаващо сънотворен ефект. Тази аминокиселина подобрява производството на мелатонина в мозъка – хормон, който регулира биологичния часовник на човека. Триптофанът е най-ефективен при хора, които страдат от трудно заспиване.

Всички витамини, микроелементи и аминокиселини са напълно безвредни и не водят до зависимост. Те оказват благотворно въздействие не само върху нервната система и добрия сън, но и върху всички останали органи и системи в човешкото тяло.  Съдържат се в голям брой биологично активни хранителни добавки под формата на течност, таблети, капсули или пастили за смукане.

Ревита Ви препоръчва:

Izi Night, 252 mg

Алайв мултивитамин, 1

5-Хидрокситриптофан, 50 mg

Хром, 200 mcg

Калций § магнезий, 250 mg

Калций, магнезий и цинк, 255 mg

Калциев цитрат, 250 mg

Калциев комплекс, 500 mg

Калций § магнезий § витамин D, 250 mg

Корал калций, 805 mg


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Scroll to Top