Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Менопауза

Нощно изпотяване, горещи вълни, промени в настроението, покачване на теглото… – това са често срещани симптоми при менопауза. Противно на общоприетото мнение обаче, не е задължително периодът на менопауза да бъде толкова неприятен. С помощта на някои природни средства и поддържането на позитивна нагласа, характерните за менопаузата състояния могат да бъдат облекчени!

Причини. Понижените нива на определени хормони са основна причина за появата на неприятните симптоми. И всичко тръгва от хипоталамуса – това е органът, от който зависи хормоналният синтез. С напредване на възрастта активността на хипоталамуса се забавя, което поставя началото на менопаузата. Този процес стартира около четиридесетте и може да продължи 10 години. При повечето жени нередовният месечен цикъл, проблемите със съня, отслабването на паметта са първите признаци, които сигнализират за настъпващите промени.

Консумацията на протеини е важна за жените в менопауза, тъй като аминокиселините, до които се разграждат протеините в организма играят ролята на строителни блокчета за хормоните. Приемът на алкохол е добре да се редуцира до минимум – той нарушава редица жизнени функции, включително производството на хормони.

Ограничаването на стреса също има ключово значение. Интензивният стрес унищожава надбъбречните жлези и предизвиква надбъбречна умора и объркване на цялостния баланс на хормоните.

Добрият сън и качественият сексуален живот са важни за стимулиране на растежния хормон и възстановяването на тъканите, както и за поддържането на психичното здраве и доброто настроение.

Важно е да се знае, че колкото по-тежки са симптомите на менопауза, толкова по-объркан е хормоналният баланс в женския организъм. Тук най-много могат да помогнат природните средства, които подпомагат ендокринната система и по естествен начин възстановяват равновесието на хормоните.

Нека разгледаме поотделно най-разпространените симптоми при менопауза!

Горещи вълни. Отключва ги спадът в нивата на естрогена, който може да се коригира с прием на фитоестрогени – посредством диетата и прием на специални хранителни добавки. Увеличеният прием на храни като соя, ленено семе, овес, леща или бадеми може да спомогне за балансиране на естрогена и намаляване на горещите вълни.

Нарушения на съня. Тук причината е понижаването на друг хормон – прогестерона, който има успокоителни свойства. Спадът в нивата на прогестерона е и предпоставка за развитие на сърдечно-съдови заболявания. Друг фактор за безсънието през този период от живота, е понижената активност на хипофизата, която произвежда по-малко мелатонин – хормонът на съня, който регулира циркадния ритъм.

Добре е да се избягва кофеина, ползването на електронни устройства преди лягане, както и източниците на по-силен стрес.

Поддържането на качествен сън и емоционален баланс до голяма степен зависи и от състоянието на надбъбречните жлези. Те от своя страна се влияят и от нивата на кръвната захар, поради което консумацията на рафинирани въглехидрати и захар трябва да бъде ограничена за сметка на протеините.

Добавките, съдържащи мелатонин действат като естествено сънотворно. Те не водят до привикване и по естествен начин регулират ритъма сън-бодърстване. Друго средство, което може да облекчи безсънието, е магнезият – жизненоважен за здравето минерал, който поддържа синхрона на денонощните ритми, укрепва сърцето и регулира сърдечната дейност, подпомага нервната система и мозъка, съдейства за физическата издръжливост и поддържането на костите и мускулите в добро състояние.

Отслабване на паметта. Ключов фактор тук отново е заниженото производство на естроген, което влошава способността за концентрация и отслабва паметта. Препоръчително е да се избягват храните, богати на прости въглехидрати (бял хляб, бял ориз, макаронени изделия от бяло брашно и др.), тъй като те предизвикват резки промени в кръвно-захарните нива и влошават когнитивните способности.

Чести промени в настроението. Счита се, че главната причина е дисбалансът в нивата на естроген и прогестерон. Високите нива на кортизола – хормонът на стреса, също са фактор. Хранителните добавки, източник на омега-3 полиненаситени мастни киселини доказано редуцират нивата на стрес и нервността, подпомагат нервната система и мозъчната дейност.

Понижено либидо. През периода на менопаузата яйчниците произвеждат по-малко естроген, прогестерон и тестостерон. За да компенсират този недостиг, надбъбречните жлези започват да произвеждат повече хормони на стреса, при което жената губи желание за секс. В случая, висококачествените екстракти от растението мака са чудесен избор. Мака е мощен адаптоген, който улеснява адаптацията към стрес, тонизира, дава енергия и увеличава сексуалното желание. Много съвременни изследвания посочват още едно полезно свойство на мака – оказва се, че в растението има активни вещества, които възстановяват нормалния хормонален синтез, а това има голямо значение през периода на менопауза.

Загуба на костна плътност. През първите 5 години от началото на перименопаузата, жените губят между 7 и 10% костна плътност. Когато този процес е по-интензивен, се развива и остеопороза – едно от най-разпространените заболявания при жени в менопауза. Пониженото производство на хормони има пряко въздействие върху костната плътност и е водещ фактор за проблемите с костите. От друга страна завишеното производство на някои щитовидни хормони възпрепятства процеса на изграждане на нова костна тъкан и увеличава риска от заболявания на костите. Уседналият начин на живот в западните общества също влошава състоянието на костите и ставите, и води до покачване на теглото, което пък от своя страна допълнително натоварва костно-ставния апарат.

През последните няколко години са изнесени данни от множество проучвания, които сочат, че приемът на витамин К има огромни ползи за жените в менопауза. Оказва се, че К има водеща роля за здравето на костите. Това е витаминът, който навигира калция – най-важният за костите минерал, да се натрупва на правилните места, а именно – в костите и зъбите. При недостиг на витамин К в организма, калцият се натрупва в артериите и може да причини атеросклероза. Това е причината да се счита, ползите на витамин К са съществени и за кръвоносните съдове и сърцето, и намаляването на риска от сърдечно-съдови заболявания.

Само една от формите на витамин К обаче, се свързва с най-големи ползи – това е К2 – т. нар. менахинон или МК-7, който се отличава с най-висока бионаличност и степен на усвояване.

Revita Ви препоръчва Менопауза формула на канадската компания Natural Factors, която съдържа само природни съставки! 1 капсула от продукта е източник на екстракти от гроздовиден ресник, аврамово дърво, женско биле, див ям и хмел – растения, чиито ефекти срещу симтпомите на менопауза са подробно проучени и доказани. Продуктът подпомага нервната и имунната системи, балансира емоционалното състояние, поддържа нормалното състояние на костите. Менопауза формула е подходящо алтернативно естествено средство на конвенционалната хормонозаместителна терапия! Приемайте по 1 капсула  по 2 пъти на ден, за предпочитане преди хранене!

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×

Cart