Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

“Сбогом” на килограмитеЗдравословното хранене не изисква радикални промени. Ако внесете малки подобрения в диетата си, скоро ще усетите, че се чувствате много по-жизнени и енергични и най-вече ще се сбогувате с нежеланите килограми. Как да стане това? Започнете бавно…

Добавете повече здравословни мазнини
Защо? Много хора смятат, че мазнините са вредни, носят прекалено много калории и са причина за наддаването на тегло. Добре е обаче да знаете, че организмът се нуждае от мазнини, за да работи ефективно. Не всички мазнини са еднакви – тялото преработва някои от тях, а други не. Здравословни мазнини са тези, които може да намерите в ядките, семената, авокадото и честия захтин. За разлика от калориите от наситени (лоши) мазнини, здравословни мазнини почти не съдържат калории. Те подпомагат метаболизма и задоволяват глада по-добре.
Как: Използвайте чистия зехтин за готвене. Може да хапнете и ядки за следобедна закуска. Смесете сурови бадеми, тиквени семки, фъстъци, орехи.
Съвет: Купете си ленено масло. То е богат източник на полезните Омега-3 ненаситени мастни киселини, които доказано намаляват “лошия” холестерол.

Забравете безалкохолните, пийте вода и зелен чай
Защо? Водата не съдържа захар и няма никакви калории. За съжаление така обичаните безалкохолните напитки и плодовите сакове са изключително калорични (чаша гроздов сок съдържа 150 калории) . Те съдържат и много захари. Не се заблуждавайте – няма безалкохолно без захар. Изкуствените подсладители оказва вредно влияние върху организма. Те са причина за повишаване на инсулина в кръвта.
Соковете също не са така полезни, както ни се струва. В съзнанието ни соковете се свързват с комбинацията от не дотам здравословни храни като чипс, пържени картофи и хамбургери. Нещо повече тези течни калории запълват стомаха и не оставят място за полезните храни.
От водата не се пълнее, тя хидратира кожата и премахва токсините.
Как: Пийте 6 до 8 чаши вода на ден. Може да ги комбинирате с поне 2 чаши зелен чай. Той е силен антиоксидант и пречиства организма. Всеки път, когато сте жадни, си сипвайте вода.
Съвет: Ако водата не ви е вкусна, добавете към нея малко прясно изцеден лимонов или ябълков сок.

Винаги закусвайте
Защо? Много хора отлагат закуската, защото рано сутрин не изпитват чувство на глад или пък са убедени, че ако хапнат малко няма да могат да се спрат през целия ден. Това обаче не е така. Ако изядете половин филия или парче шоколад, енергията, която те ви доставят ще изгори много бързо, кръвната ви захар ще падне, енергията ви ще изчезне. В случай обаче, че хапнете солидно ще имате достатъчно сили, за да се справите с всички задачи през деня.
Как: Комбинирайте пълнозърнеста храна (овесени ядки, мюсли, пълнозърнест хляб, английски кифла) с малко протеини (кисело или прясно мляко, бъркани яйца, ядки масло, риба, месо без тлъстини), здравословни мазнини (бадемово масло, ленено семе) и плодове или зеленчуци (стафиди, замразени плодове, банан).
Избягвайте храните, които ще внесат само много калории, но няма да задоволят глада ви:
Прости въглехидрати (гофрети, сладкиши, кифли, палачинки)
Храни с високо съдържание на наситени мазнини (пържени яйца и бекон, омлет, крема сирене).
Съвет: По-лесно ще свикнете да хапвате сутрин, ако си приготвите част от закуската от вечерта. Сложете в купичка малко мюсли и го залейте с нискомаслено мляко. Прибавете и сушени плодове (кайсии, дати, стафиди и др.) и малко ленено семе..

Намалете протеините
Защо? Хората в западните страни ядат твърде много протеини. Повечето от тях идват от животински източници. Вече има солидни доказателства, че червеното месо увеличава опасността от рак. Знае се и, че то влияе негативно върху сърдечно-съдовата система. Ето защо е добре поне 3 пъти седмично да минете на вегетарианско меню.
Как: Съчетайте храните така – червено месо веднъж седмично, пиле – 1 – 2 пъти седмично, морски дарове или вегетарианско меню – през останалото време.
Съвет: Повечето хора трудно се отказват от месото, защото то е присъствало в менюто им почти ежедневно. Може да се сбогувате с този навик като започнете да подправяте повече зеленчуците, които ядете.

Ревита Ви препоръчва

Метаболик ресет ванилов шейк, 31.5 g

Метаболик ресет шоколадов шейк, 31.5 g

Кокосово масло, 474 ml

Ленена пудра с протеини & фибри & лигнани, 454 гр

Ленено масло, 474 ml Супер лигнан

Ленено масло, 474 ml

Ленено масло, 1 000 mg 57% АЛК

Ленено масло, 1 300 mg 57% АЛК

 

 

 

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart