Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

В болшинството от случаите, в основата на упорито поддържано наднормено тегло винаги има проблем с метаболизма, а често и ендокринно заболяване. Наднорменото тегло е свързано с нарушен обмен на липидите и в тялото има твърде много мазнини. А нарушения във функцията на щитовидната и надбъбречните жлези, яйчниците и хипофизата също могат да доведат до затлъстяване. Инсулинова резистентност и генетични проблеми са също фактори, които изискват консултация при специалист.

Редовните профилактични прегледи и изследвания могат да открият проблема преди да се е задълбочил и усложнил. И преди да започнем с методите за самопомощ, е необходимо да сме наясно със заболяването си, да се информираме за същността и протичането му, да участваме в оздравителния процес не само с физически усилия, но и със силата на ума си. И наред с това да приемаме редовно лекарствата изписани от лекаря, защото в тези случаи на наднормено тегло без медикаментозно лечение не можем да очакваме добър и траен резултат.

Разбира се, има и хора, при които болестта отключва мощен творчески потенциал, те посвещават живота си на идеята за оздравяване и постигат пълно изцеление, като придобиват такава опитност, че стават учители за други с подобни проблеми.

Мисловни упражнения

/можем да ги правим без опасност да си навредим, дори да не знаем нищо за болестта си/

При ендокринен проблем сме почти постоянно отпаднали, безволеви, с понижено самочувствие и без желание за каквото и да било. Само крайната необходимост да направим нещо може да ни мотивира да го свършим. Сутрин ставаме насила, защото трябва да отидем на работа, налага се. Готвим, чистим, пазаруваме, защото на нас разчитат другите в семейството. Ако нямахме задължения, може би щяхме да лежим с дни и да «събираме сили», ако можем да си го позволим. Защото чувството за вина е дълбоко вкоренено в нас, а неспособността ни да се обичаме, ни лишава от грижата за себе си, която би трябвало да е основното ни задължение. Нашето здраве и сила са в основата на всичко останало и само такива можем да бъдем от полза за себе си и другите.

Ако сме отпаднали, мисловните упражнения, укрепвайки психиката, ни дават и физическа сила, а това води до желание да направим нещо повече. Те ни помагат да се освободим от чувството за вина и други неизказани, неосъзнати емоции, които създават в ума ни центрове на напрежение и нарушават баланса в мисловните процеси.

Има голям избор на мисловни упражнения/т.н. медитация, но същността на всички е една  – пълно отпускане на тялото и успокояване на ума, което на следващ етап ни позволява да осъзнаваме повече информация от вътрешния и външния свят, увеличава способността ни да виждаме и разбираме повече неща, ставаме по-мъдри и можем да гледаме философски на нещата, да гледаме «отгоре», без негативните преживявания на проблемите, които изчерпват силите ни, а често и разболяват.

1.      Най-достъпно за болния/уморен човек е упражнението в легнала поза /шавасана, савасана/.

Тази поза успокоява и изчиства мислите, укрепва нервните клетки, понижава високото кръвно налягане. Добър ефект при проблеми със сърцето, нервната система, ендокринната система.

Изпълнение – лягате удобно в леглото  /на пода, на поляната, на брега на морето/, като се стремите да изберете тихо, спокойно място и нищо да не ви притеснява. Очи – затворени. Ръце раздалечени от тялото, с длани нагоре или надолу, ако ви е по-удобно, краката леко разтворени, с отпуснати стъпала/пръстите сочат навън/. Да сте сигурни, че за десетина минути никой няма да иска нищо от вас, ще сте в усамотение. Раздвижвате или свивате и отпускате последователно всички части на тялото, като започвате от палеца на левия крак. Вниманието е насочено към тази част от тялото, с която работим в момента. Ако това ви е трудно, просто насочвайте вниманието си към съответната част и казвайте няколко пъти: Аз отпускам…Постепенно дишането става по-бавно и дълбоко, без да го контролираме. След отпускането на главата отворете очи и след малко може бавно да станете.

2.      Рейки медитация – отпуснете се в леглото, сложете ръце на гърдите, корема или където ви е приятно и призовете енергията за лечение. След време ще сте в състояние да извършите пълен сеанс и да прилагате символи, ако сте преминали обучението.

3.     Мисловно упражнение У-вей

Начин на изпълнение:

·         в правостоящо, седнало или легнало положение. Когато сме легнали, може да сложим възглавници под лактите.

·         Мъжете хващат палеца на лявата ръка, а жените – палеца на дясната ръка, както е показано на снимката. Отпускаме се физически и психически. Затваряме очи. За да избегнем блуждаещите мисли, насочваме вниманието към областта, която обхваща мястото вътре в организма от около 3 пръста под пъпа до кръста. Не бива да концентрираме мисълта твърде силно, нито пък през цялото време, а само докато постигнем отпускане. Оставаме така колкото можем – 10, 20, 30 минути или повече. Нищо не командваме, нито ограничаваме. Когато мозъкът не ръководи действията ни, биоенергията се активизира и започва естественият оздравителен процес.

·         Щом усетим, че приключваме, не скачаме веднага, а изчакваме (дори очите ни спонтанно да са се вече отворили), докато активизираната енергия се върне обратно в областта под пъпа и навътре в организма.

·         Упражнението е естествено и присъщо на всички същества. Възможно е по време на неговото изпълнение да се усети топлина, хлад, лекота или тяжест, вибрации на тялото, да се виждат разноцветни светлинки или картини пред затворените очи. Всички тези явления са прояви на енергията и изчезват с приключване на упражнението.

·         Положителният ефект от това упражнение е доказан научно и днес то се използва от десетки милиони хора в целия свят.

Упражнението е описано по материали от книгата на д-р Ван Циенцюн „Естествен чигун – 1 част”.

Тези, които имат желание да правят упражненията за релаксация, но се чувстват затруднени, нека да ни пишат.

Текст: д-р Аелита Петрова
лекар в Отделение ”Имунохематология и трансфузиология” в Майчин дом
Рейки мастер
консултиращ лекар в Български Рейки център

Първа част може да прочетете тук

Втора част тук

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart